Σεπτεμβρίου 19, 2018

Κινηματογράφος

Γιατρέ μου, Κερατωθήκαμε
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο 

Ιντριγκαδόρικη ιδέα που εξαντλείται σε φλύαρες αμπελοφιλοσοφίες και στην άτονη, διαφημιστικού ύφους σκηνοθεσία, η οποία αφαιρεί κάθε συναίσθημα από την πιπεράτη ιστορία της.


Tην ιντριγκαδόρικη πλοκή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Ντιέγκο ντε Σίλβα χρησιμοποιεί ως πρώτη ύλη ο σκηνοθέτης Αλέσιο Μαρία Φεντερίτσι, ο οποίος παραβλέπει το γεγονός πως μια καλή ιδέα στο χαρτί δεν μεταφράζεται απαραίτητα και σε μια ενδιαφέρουσα ιστορία στην οθόνη. Το πρωταγωνιστικό δίδυμο­ Πιέτρο Σερμόντι - Άμπρα Αντζιολίνι ενσαρκώνει ένα ζευγάρι που αντιμετωπίζει προβλήματα, γι’ αυτό και ζητά τη βοήθεια ενός συμβούλου, με μόνη και σημαντική δια­φορά το ότι η σχέση τους είναι εξωσυζυγική.

Η περίπλοκη αυτή κατάσταση αναλύεται λεπτομερώς μεταξύ των τριών κι εξαντλείται σε φλύαρες αμπελοφιλοσοφίες για τη μάχη των φύλων, το φόβο της δέσμευσης και το μυστικό της ευτυχίας, οι οποίες διακόπτονται από μουσικά ιντερλούδια μακρά σε διάρκεια και χωρίς δραματουργικό ενδιαφέρον. Το βασικό όμως πρόβλημα της ταινίας έγκειται στη γενική απουσία συναισθήματος, απόρροια των μονοδιάστατα γραμμένων χαρακτήρων και της άτονης, διαφημιστικού ύφους σκηνοθετικής προσέγγισης­ του Φεντερίτσι. Η συνταγή του σινε­-γιατρού έπεσε εδώ τελείως έξω...

Ιταλία. 2017. Διάρκεια: 97΄. Διανομή: FEELGOOD ENT.

Κινηματογράφος

"Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου μοιάζει ακόμα πιο περίεργη κι από τον Αστακό" σχολιάζουν βρετανικές εφημερίδες


Tα λιμνάζοντα... κινηματογραφικά νερά του Χόλιγουντ έρχεται να ταράξει για μια ακόμα φορά ο έλληνας σκηνοθέτης Γιώργος Λάνθιμος με τη νέα του ταινία "Τhe Favourite". To πρώτο τρέιλερ του φίλμ κυκλοφόρησε τη Δευτέρα.

Πρόκειται για την πρώτη ταινία εποχής του Λάνθιμου, που διαδραματίζεται στις αρχές του 18ου αιώνα, αλλά πάντα με τη χαρακτηριστική αντισυμβατική οπτική γωνία του έλληνα σκηνοθέτη που έχει φανατικούς φίλους (αλλά και εχθρούς). "Η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου μοιάζει ακόμα πιο περίεργη κι από τον Αστακό" σχολιάζουν βρετανικές εφημερίδες.

Η ταινία θα κυκλοφορήσει στη μεγάλη οθόνη (των ΗΠΑ) στις 23 Νοεμβρίου από τη Fox Searchlight, με πρωταγωνίστριες τις Ολίβια Κόλμαν, Εμα Στόουν και Ρέιτσελ Βάις. To σενάριο της ταινίας υπογράφουν οι Ντέμπορα Ντέιβις και Τόνι ΜακΝαμάρα.

Κινηματογράφος

Candelaria: Ένα Τραγούδι για την Αβάνα

Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο

Μια ποιητική, νοσταλγική ματιά για τον έρωτα στην τρίτη ηλικία, σκηνοθετημένη με ανθρωπιά κι έντονα συναισθήματα.

Στην Κούβα των αρχών του ’90, αμέσως μετά τη διάλυση της ΕΣΣΔ, η οικονομία­ της χώρας δοκιμάζεται, ακριβώς όπως και η σχέση ενός ηλικιωμένου ζευγαριού. Η Καντελάρια και ο Βίκτορ βιώνουν δραματικές αλλαγές στη ζωή τους όταν αποκτούν τυχαία μια βιντεοκάμερα, που θα πέσει όμως σε λάθος χέρια.

Η ταινία του Τζόνι­ Χέντριξ, η οποία βραβεύτηκε στο Φεστιβάλ Βενετίας, ρίχνει μια μελαγχολική, ανθρώπινη ματιά στον έρωτα και στο σεξ στην τρίτη ηλικία. Η σχέση των δύο ηρώων (απολαυστική η ερμηνευτική χημεία των Λιν και Νάιγκθ) έπειτα από πολλά χρόνια γάμου έχει πια ξεφτίσει και η επικοινωνία τους περιορίζεται στα βασικά. Το σενάριο εισάγει τότε έξυπνα στη ζωή τους μια βιντεοκάμερα, η οποία επιδρά πάνω τους σαν ένα νέο ζευγάρι μάτια, ξυπνώντας ξεχασμένα πάθη και ωθώντας τους να ανασκευάσουν την εικόνα τους καθώς κινηματογραφούν ο ένας τον άλλον.

Τα συναισθήματα αναβλύζουν κατά τη διάρκεια αυτής της ανανέωσης, την οποία σκηνοθετεί με θαλπωρή και ισορροπία ο Χέντριξ, χωρίς δραματικές υπερβολές και διατηρώντας την πολιτική κριτική στο φόντο της αφήγησης. Ο λυρισμός του μεγαλύτερου μέρους της ταινίας δίνει κάποια στιγμή την θέση του στην αγωνία για την τύχη του ζευγαριού, όταν ένας απρόβλεπτος παράγοντας απειλεί την αξιοπρέπειά τους.

Η αντίδρασή τους επιβεβαιώνει το συνολικό σκεπτικό του Κολομβιανού σκηνοθέτη, το οποίο θέλει το χρόνο να νικά το σώμα, να αφήνει όμως αγέραστη την καρδιά. Γιατί, όπως αναρωτιούνται και η Καντελάρια με τον Βίκτορ, «τι είναι χειρότερο, να πεθαίνεις από πείνα ή από νοσταλγία;»

Κολομβία, Γερμανία, Νορβηγία. 2017. Διάρκεια: 87΄. Διανομή: ΔΑΝΑΟΣ.

Κινηματογράφος

Επικίνδυνη Αποστολή: Η Πτώση
Το έκτο κεφάλαιο των κατασκοπικών περιπετειών με πρωταγωνιστή τον Τομ Κρουζ. Ο πράκτορας Ίθαν Χαντ και η ομάδα του μάχεται ενάντια στο χρόνο για να αντιμετωπίσει τις καταστροφικές συνέπειες που προκλήθηκαν μετά από μια αποτυχημένη κρίσιμη αποστολή.

Upgrade
Περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας του Λι Γουανέλ, με τον Λόγκαν Μάρσαλ Γκριν. Ένας άντρας βλέπει τη γυναίκα του να δολοφονείται μπροστά του κατά τη διάρκεια μιας βίαιης ληστείας η οποία αφήνει τον ίδιο παράλυτο. Τότε ένας δισεκατομμυριούχος εφευρέτης προτείνει να του χορηγήσει ένα εμφύτευμα τεχνητής νοημοσύνης το οποίο θα «αναβαθμίσει» το κορμί του και θα του δώσει την ικανότητα να πάρει αιματηρή εκδίκηση.

Η Εξομολόγηση της Δασκάλας του Πιάνου
Δράμα από τον Γεωργιανό σκηνοθέτη Ζάζα Ουρουσάντζε. Ένας ιερέας παίρνει δυσμενή μετάθεση σε ένα απομονωμένο ορεινό χωριό, όπου μέσω των κινηματογραφικών προβολών που διοργανώνει έρχεται κοντά με τους κατοίκους, και γνωρίζει την πανέμορφη δασκάλα του πιάνου, η οποία μοιάζει με τη μυθική ηθοποιό Μέριλιν Μοντρόε, μια σχέση που όμως θα αποβεί μοιραία.

Ονειρεύομαι σε Άλλη Γλώσσα
Δράμα του Μεξικανού Ερνέστο Κοντρέρας. Ένας νεαρός γλωσσολόγος ταξιδεύει στη μεξικανική ενδοχώρα για να συναντήσει τους τρεις εναπομείναντες ηλικιωμένους, μια γυναίκα και δύο άντρες, οι οποίοι μιλούν τη γλώσσα Ζικρίλ των ιθαγενών. Όταν ξαφνικά η γυναίκα πεθάνει, και ο γλωσσολόγος θελήσει να καταγράψει μια συνομιλία των δύο αντρών ώστε να διασωθεί η γλώσσα, συνειδητοποιεί πως ήταν φίλοι που κάποτε μάλωσαν και έκτοτε δεν αντάλλαξαν ξανά κουβέντα.Ο στόχος του τότε αλλάζει και αποφασίζει να ανακαλύψει το μυστικό τους.

Νόμος περί Τέκνων
Δράμα βασισμένο στο ομότιτλο μυθιστόρημα του Ίαν ΜακΓιούαν, με την Έμα Τόμσον. Μια διακεκριμένη δικαστής καλείται να αποφασίσει για μια κρίσιμη υπόθεση που αφορά έναν νεαρό, ο οποίος θα κλείσει τα 18 σε τρεις μήνες και αρνείται να κάνει μια σωτήρια για τη ζωή του μετάγγιση αίματος. Η δικαστής τότε θα βρεθεί απέναντι στο ηθικό δίλημμα αν πρέπει να τον υποχρεώσει να ζήσει ή όχι.

Ένα Φανταστικό Σπίτι
Κωμωδία με τους Πολ Ραντ και Στιβ Κούγκαν. Ένα παντρεμένο γκέι ζευγάρι ζει μια ιδιόρρυθμή και δυσλειτουργική καθημερινότητα η οποία ανατρέπεται όταν ο 10χρονος εγγονός ενός εκ των δύο μετακομίζει μαζί τους.

Κοίτα Ποιος Γύρισε
Ιταλική κωμωδία του Λούκα Μινιέρο. Ογδόντα χρόνια μετά τον θάνατό του εμφανίζεται στη Ρώμη ο Μπενίτο Μουσολίνι. Την επιστροφή του αντιλαμβάνεται ένας ντοκιμαντερίστας ο οποίος πιστεύει ότι πρόκειται για έναν μεταμφιεσμένο συμπατριώτη του. Θα ξεκινήσει τα γυρίσματα ενός ντοκιμαντέρ για εκείνον, και μαζί θα ξεκινήσουν ένα ταξίδι στην Ιταλία την ώρα που η δημοτικότητα του Μουσολίνι ανεβαίνει κατακόρυφα.

Τσε: Ο Αργεντίνος
Η ζωή του Αργεντινού επαναστάτη σε σκηνοθεσία Στίβεν Σόντερμπεργκ. Η οργάνωση του αντάρτικου στην Κούβα και οι πρώτες επαφές του Ερνέστο Τσε Γκεβάρα με τον Φιντέλ Κάστρο αναπτύσσονται στο πρώτο από τα δύο μέρη αυτής της βιογραφίας.

Κινηματογράφος

Εντυπωσιάζει η δραματική μεταμόρφωση της χολιγουντιανής σταρ για τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο νέο αστυνομικό θρίλερ.
Το νέο δραματικό θρίλερ της Karyn Kusama με τίτλο «Destroyer» αφηγείται την ιστορία μιας αστυνομικού του Λος Άντζελες που έχει αναλάβει να διεισδύσει σε μια εγκληματική οργάνωση. Η υπόθεση όμως έχει τραγική κατάληξη και πολλά χρόνια αργότερα, ένας από τους ηγέτες της οργάνωσης επανεμφανίζεται και η αστυνομικός θα πρέπει να συναντήσει ξανά με ανθρώπους από το μακρινό παρελθόν της για να ξεκαθαρίσει τους «ανοιχτούς λογαριασμούς».

Πέραν του σασπένς και της καταιγιστικής δράσης που υπόσχεται, το «Destroyer» ξεχωρίζει για την εντυπωσιακή μεταμόρφωση της Nicole Kidman για τις ανάγκες του ρόλου. «Πάντοτε ξέραμε ότι θέλαμε να μοιάζει με μια αληθινή μεσήλικη γυναίκα με το παρελθόν της ζωγραφισμένο στο πρόσωπο. Με δέρμα πειραγμένο από τον ήλιο, με ίχνη αυπνίας, άγχους και οργής, σε όλη της τη φυσικότητα» σχολίασε η Kusama. Η σκηνοθέτης εκτίμησε πως η μεταμόρφωση είναι λίγο «ειρωνική», αφού η Kidman «μισεί την καρέκλα του μακιγιάζ και θέλει απλά να είναι στο σετ και να δουλεύει».

Στην ταινία εμφανίζονται επίσης οι Sebastian Stan, Bradley Whitford, Toby Kebbell, Tatiana Maslany, Scoot McNairy, Natalia Cordova-Buckley και Toby Huss, μεταξύ άλλων, ενώ το σενάριο φέρει την υπογραφή του δίδυμου Phil Hay και Matt Manfredi, με προϋπηρεσία σε ταινίες όπως «Η τιτανομαχία», «Μαθητευόμενος μπάτσος» και «The Invitation».

Τα γυρίσματα του «Destroyer» έχουν ολοκληρωθεί, με πολλούς ήδη να κάνουν λόγο για υποψηφιότητες στα επερχόμενα Όσκαρ. Η ταινία θα κάνει την πρεμιέρα της στο διεθνές φεστιβάλ κινηματογράφου του Τορόντο τον Σεπτέμβριο, ενώ θα προβληθεί στις αίθουσες τον χειμώνα.

Κινηματογράφος

Αληθινές ιστορίες και ριμέικ, κινούμενα σχέδια, μυθικά τέρατα, κομεντί και φαντασία είναι οι λέξεις που 

Παρόλο που το καλοκαίρι συνεχίζεται, η προ-τελευταία εβδομάδα του Αυγούστου, σηματοδοτεί για πολλούς την επιστροφή στην πόλη και τι καλύτερο να εγκλιματιστούμε ξανά στους ρυθμούς της με νέες ταινίες επί της -μεγάλης- οθόνης. Έτσι, λοιπόν, σημειώστε ότι από την Πέμπτη 23 Αυγούστου θα δούμε:

Ευρωπαϊκό κινηματογράφο γεμάτο συναίσθημα και γέλιο, και συγκεκριμένα από την Ιταλία, με την κωμωδία του Ρικάρντο Μιλάνι, Δε θα συμπεθαριάσουμε ποτέ, και την επανέκδοση της ταινίας του Τζουζέπε ντε Σάντις, Ημέρες του έρωτα, με πρωταγωνιστές τον αξέχαστο Μαρτσέλλο Μαστρογιάννι και την υπέροχη Μαρίνα Βλαντί, αλλά και μυθικά τέρατα, περιπέτεια και φαντασία μέσα από τις ταινίες Slender Man, του Sylvain White και Meg – Ο κυρίαρχος του βυθού, του Τζον Τουρτέλτομπ, με τον πάντα περιπετειώδη Τζέισον Στέιθαμ.

Επίσης, αυτήν την εβδομάδα η διάσημη ιστορία του Πεταλούδα επιστρέφει σε ριμέικ από τον Μίκαελ Νόερ, ενώ παράλληλα με την έξοδο του ριμέικ, η New Star, προβάλλει και τον αυθεντικό Πεταλούδα (1973) του Franklin J. Schaffner, με τους Στηβ Μακ Κουήν και Ντάστιν Χόφμαν.

Ακόμη μία αληθινή ιστορία θα ξετυχλιχθεί αυτήν την εβδομάδα, μέσα από την ταινία Borg vs. McEnroe: Όλα για τη Δόξα του Γιάνους Μετζ, η οποία αναφέρεται στη σχέση των διάσημων παικτών του τέννις της δεκαετίας 70 – 80, του Μπγιορν Μποργκ και του Τζον ΜακΕνρό, με αποκορύφωμα τον τετράωρο τελικό του Γουίμπλεντον το 1980, ο οποίος θεωρείται ένας από τους καλύτερους αγώνες τένις που έχει γίνει ποτέ.

Οι πιο ρομαντικοί, μη χάσετε την ταινία Ανεκπλήρωτος γάμος, του Ντομινίκ Κουκ, μία προσαρμογή της ομώνυμης νουβέλας του Ίαν ΜακΓιούαν, ενώ οι μικροί κινηματογραφόφιλοι θα έχουν την ευκαιρία να διασκεδάσουν και να ξεκαρδιστούν μέχρι δακρύων με την ταινία κινουμένων σχεδίων του Κρίστοφερ Τζένκινς «Μια πάπια, μα ποια πάπια;«.

Δε θα συμπεθαριάσουμε ποτέ
Σκηνοθέτης: Ρικάρντο Μιλάνι
ΚΩΜΩΔΙΑ
Ο Τζοβάνι και η Μόνικα είναι, ίσως, οι πιο αταίριαστοι άνθρωποι στον πλανήτη. Εκείνος είναι ένας διανοούμενος που ζει στο κέντρο της Ρώμης, και εκείνη είναι πρώην ταμίας σε σούπερ μάρκετ που παλεύει με τις καθημερινές δυσκολίες της ζωής στην πολυπολιτισμική γειτονιά της, στα προάστια. Οι δυο τους ίσως να μην είχαν συναντηθεί ποτέ, αν δεν τους ένωνε ένας κοινός στόχος: να κάνουν τα πάντα για να… χωρίσουν τα παιδιά τους.


Ημέρες του έρωτα
Σκηνοθέτης: Τζουζέπε ντε Σάντις
ΡΟΜΑΝΤΙΚΗ ΚΟΜΕΝΤΙ
Δύο ερωτευμένοι νέοι από φτωχές αγροτικές οικογένειες θέλουν να παντρευτούν. Οικονομικά, όμως, αδυνατούν και οι οικογένειές τους δεν μπορούν να διαθέσουν το απαραίτητο ποσό. Για να αποφύγουν την επίκριση της τοπικής κοινωνίας και τα υπερβολικά έξοδα αποφασίζουν να προσποιηθούν ότι κλέβονται, με τη συνεργασία των οικογενειών τους. Κάπου εκεί όμως τα πράγματα ξεφεύγουν από το αρχικό τους σχέδιο….


Slender Man
Σκηνοθέτης: Sylvain White
ΘΡΙΛΕΡ – ΤΡΟΜΟΥ
Σε μια μικρή πόλη στη Μασαχουσέτη, μια παρέα κοριτσιών εκτελεί ένα τελετουργικό σε μια προσπάθεια να αποκωδικοποιήσει τον μύθο του Slender Man, μιας απρόσωπης, ψηλόλιγνης και τρομαχτικής φιγούρας με αφύσικα μακριά χέρια που ευθύνεται για την εξαφάνιση παιδιών. Όταν η μια από τις φίλες εξαφανίζεται μυστηριωδώς, αρχίζουν να υποψιάζονται ότι είναι, στην πραγματικότητα, το τελευταίο θύμα του Slender Man.


Meg – Ο κυρίαρχος του βυθού
Σκηνοθέτης: Τζον Τουρτέλτομπ
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ – ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Ένα βαθυσκάφος που παίρνει μέρος σ΄ ένα διεθνές πρόγραμμα υποθαλάσσιας παρατήρησης δέχεται επίθεση από ένα τεράστιο πλάσμα που θεωρούνταν εξαφανισμένο και ως αποτέλεσμα βρίσκεται ακινητοποιημένο στο βάθος του Ειρηνικού, με όλο το πλήρωμά του παγιδευμένο. Με το χρόνο να τελειώνει, ο εμπειρογνώμονας δύτης διάσωσης Τζόνας Τέιλορ (Τζέισον Στέιθαμ) προσλαμβάνεται από έναν οραματιστή Κινέζο ωκεανογράφο (Γουίνστον Τσάο), και ενάντια στην επιθυμία της της κόρης του,Σουγίν (Λι Μπινγκμπίνγκ), ξεκινά για να σώσει το πλήρωμα – και τον ίδιο τον ωκεανό – από την απειλή: ένα προϊστορικό καρχαρία μήκους 75 ποδιών που είναι γνωστός ως Megalodon.

Αυτό που δεν περνά από το μυαλό κανενός είναι ότι πολλά χρόνια πριν, ο Τέιλορ είχε ξανασυναντήσει το ίδιο τρομακτικό πλάσμα. Τώρα, με τη βοήθεια της Σουγίν, πρέπει ν’ αντιμετωπίσει τους φόβους του να έρθει ξανά αντιμέτωπος με το μεγαλύτερο αρπακτικό όλων των εποχών και να ρισκάρει τη ζωή του για να σώσει όλους τους παγιδευμένους στο βυθό.


Ο Πεταλούδας (1973)
Σκηνοθέτης: Franklin J. Schaffner
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ – ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
Η αληθινή ιστορία του Γάλλου Ανρί Καριέρ, γνωστού ως «Πεταλούδα”. Ο Πεταλούδας, που οφείλει το όνομά του στο μεγάλο τατουάζ πεταλούδας που φέρει στο σώμα του, είναι ένας μικροαπατεώνας που έχει αδίκως καταδικαστεί για φόνο σε ισόβια κάθειρξη στις φυλακές της Γουινέας στη Νότια Αμερική. Ο Πεταλούδας, αποφασισμένος να δραπετεύσει ξεκινά μια σειρά από απόπειρες που όμως αποτυγχάνουν.Η τιμωρία του είναι να φυλακιστεί στο Νησί του Διαβόλου, μια πιο σκληρή φυλακή της Γουινέας, απ’ όπου δεν έχει καταφέρει κανείς έως τώρα να δραπετεύσει. Απτόητος και παρά την εξαθλίωση, την απομόνωση και τα βασανιστήρια, συνεχίζει τις προσπάθειες…


Ο Πεταλούδας (2017)
Σκηνοθέτης: Μίκαελ Νόερ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ – ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
Βασισμένη στα αυτοβιογραφικά Best seller “Papillon” και “Banco,” η ταινία ακολουθεί την επική ιστορία του Χένρι ενός διαρρήκτη Χρηματοκιβωτίων του παριζιάνικου υποκόσμου, ο οποίος κατηγορείται άδικα για έναν φόνο και τελικά καταδικάζεται σε ισόβια για να εκτίσει την ποινή του σε ένα ξακουστό σωφρονιστικό ίδρυμα που βρίσκεται στο «Νησί του Διαβόλου». Αποφασισμένος να ξανακερδίσει την ελευθερία του ο Πεταλούδας συμμαχεί με έναν ιδιόρρυθμο παραχαράκτη που με αντάλλαγμα την προστασία του, προσφέρεται να χρηματοδοτήσει την απόδραση του Πεταλούδα.


Borg vs. McEnroe: Όλα για τη Δόξα
Σκηνοθέτης: Γιάνους Μετζ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ – ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ
Πριν το Φέντερερ εναντίον Ναδάλ, πριν το Σερίνα εναντίον Βίνους Γουίλιαμς, πριν το Αγκάσι εναντίον Σάμπρας, υπήρχε το Μποργκ εναντίον ΜακΕνρό, μία από τις διασημότερες διαμάχες στην ιστορία του τένις. Οι δύο αντίπαλοι συναντήθηκαν στα γήπεδα μόλις 14 φορές, αλλά ήταν αρκετές για να μείνουν στην ιστορία, με αποκορύφωμα τον τετράωρο τελικό του Γουίμπλεντον το 1980, ο οποίος θεωρείται ένας από τους καλύτερους αγώνες τένις που έχει γίνει ποτέ.

Ήταν ένας ιδανικός συνδυασμός όχι μόνο χάρη στο τεράστιο ταλέντο των δύο αθλητών, αλλά και χάρη στις εκ διαμέτρου αντίθετες -φαινομενικά, τουλάχιστον- προσωπικότητές τους. Ο Σουηδός Μπγιορν Μποργκ ήταν ο ορισμός του ψύχραιμου παίκτη με την υπολογισμένη τακτική και την αλάνθαστη αποτελεσματικότητα, ενώ ο Αμερικανός ΜακΕνρό ήταν περισσότερο γνωστός για τα ξεσπάσματά του, παρά για τις, ομολογουμένως αξιόλογες, ικανότητές του στο γήπεδο. Ήταν όμως πραγματικά τόσο διαφορετικοί;


Ανεκπλήρωτος γάμος
Σκηνοθέτης: Ντομινίκ Κουκ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ
Βρετανία, Ιούλιος 1962. Ο Έντουαρντ και η Φλόρενς, δύο νιόπαντροι παρθένοι, φτάνουν στο ξενοδοχείο τους στην ακτή του Ντορσέτ. Καθώς ο γάμος τους υπόσχεται ένα ευτυχισμένο μέλλον, οι ίδιοι παλεύουν να καταπνίξουν τους κρυφούς τους φόβους για τη γαμήλια νύχτα που έρχεται… Σε αυτό το ξενοδοχείο με θέα την παραλία Σεσίλ, αυτοί οι φόβοι τους θα καταλήξουν σε ένα φινάλε που δεν θα περίμενε ποτέ κανείς.

Μία προσαρμογή της ομώνυμης νουβέλας του Ίαν ΜακΓιούαν, η οποία κυκλοφορεί στην Ελλάδα με τίτλο «Στην Ακτή» από τις Εκδόσεις Πατάκη. Μια ιστορία για το πώς μπορούν ολόκληρες ζωές να μεταμορφωθούν από μία χειρονομία που δεν έγινε ή μία λέξη που δεν ειπώθηκε ποτέ.


Μια πάπια, μα ποια πάπια;
Σκηνοθέτης: Κρίστοφερ Τζένκινς
ΚΙΝΟΥΜΕΝΑ ΣΧΕΔΙΑ – ANIMATION
Δύο ορφανά παπάκια, η δυναμική, μόλις 16 ημερών Τσι και ο μικρότερος αδελφός της Τσάο, αποχωρίζονται από το σμήνος τους κατά λάθος εξαιτίας του φιγουρατζή ιπτάμενου Πενγκ, μιας αρσενικής χήνας που είναι ελεύθερο πνεύμα, ένας εργένης που προτιμά χίλιες φορές τα παράτολμα εναέρια ακροβατικά, αντί να συμμετέχει στις προετοιμασίες των υπολοίπων για την ετήσια μετανάστευση

Τα φοβισμένα παπάκια ζητάνε τη βοήθεια του Πενγκ για να επιστρέψουν στο σμήνος τους. Εκείνος αρνείται, αλλά ένας τραυματισμός στη φτερούγα του τον αναγκάζει να αλλάξει γνώμη. Οι τρεις τους θα ζήσουν μια μοναδική περιπέτεια, με εμπόδια και δυσκολίες που θα τους φέρει όμως πραγματικά κοντά. Ο Πενγκ αποδεικνύεται τελικά η καλύτερη πατρική φιγούρα που θα μπορούσαν να έχουν αυτά τα δύο ορφανά παπάκια!

Κινηματογράφος

Πλήθος ταινιών και πάλι στις αίθουσες, αληθινά και μη περιστατικά τρομοκρατίας, συνδυασμένα με ερωτικές φαντασιώσεις σε ευρωπαϊκό φόντο.Τίποτε το αξέχαστο φυσικά
Γιάννης Ζουμπουλάκης

«Μη φέρεις λουλούδια»
(Le fidele, Βέλγιο/Γαλλία/Ολλανδία, 2017), του Μίκαελ Ρ. Ρόσκαμ

Το χρονικό ενός παθιασμένου έρωτα ανάμεσα σε έναν κακοποιό και μια ελκυστική γυναίκα που εργάζεται σε οικογενειακή επιχείρηση σχετική με το αυτοκίνητο και είναι η ίδια οδηγός αυτοκινήτων ταχύτητας. Αν τα δύο κεντρικά πρόσωπα δεν εξέπεμπαν το γνήσιο πάθος που εκπέμπουν, η ταινία ίσως να γινόταν και κάπως κουραστική λόγω της αρκετά μεγάλης διάρκειάς της (130′). Ομως ο Βέλγος Ματίας Σέναρτς και η Γαλλίδα – εν μέρει ελληνικής καταγωγής – Αντέλ Εξαρχόπουλος δείχνουν να ζουν αυτό που παίζουν και το αποτέλεσμα είναι μια ιστορία αγάπης που μπορεί ακόμα και να σε κάνει να βουρκώσεις. Ο δυναμισμός στη σκηνοθεσία του Ρόσκαμ βοηθά, το φιλμ ποτέ δεν δείχνει να πλατειάζει, ακόμη και η απρόβλεπτα μελοδραματική στροφή του τελευταίου μέρους είναι ευπρόσδεκτη.

Βαθμολογία: 3
ΑΘΗΝΑ: ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΚΟΡΑΛΛΙ – ΧΛΟΗ – ΛΙΛΑ – ΠΑΛΑΣ – ΑΕΛΛΩ – ΑΝΟΙΞΙΣ – ΜΑΣΚΩΤ – ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ – ΑΜΥΝΤΑΣ – ΒΑΡΚΙΖΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ – ΓΑΛΑΞΙΑΣ – ΑΛΕΚΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ

«Mile 22»
(ΗΠΑ, 2018), του Πίτερ Μπεργκ

Παρακολουθώντας την τελευταία περιπέτεια του ηθοποιού-σκηνοθέτη Πίτερ Μπεργκ δεν περνάς άσχημα, αρκεί να ξεπεράσεις τον βομβαρδισμό (στην κυριολεξία) των καρέ που πέφτουν πάνω σου με την ίδια ταχύτητα των σφαιρών ή των ρουκετών που ενίοτε εκτοξεύονται. Κάποια στιγμή τα πλάνα έφτασαν και 50 ανά λεπτό! Μόνιμος σχεδόν συνεργάτης του Μπεργκ, ο Μαρκ Γουόλμπεργκ υποδύεται τον ευφυή αμερικανό πράκτορα με τις ικανότητες Ναπολέοντα ο οποίος ηγείται της Overwatch, ομάδας ειδικών, ανεπίσημων πρακτόρων-«φαντασμάτων» που αναλαμβάνουν τις πιο δύσκολες επιχειρήσεις του κόσμου για τη σωτηρία της πατρίδας τους. Εδώ η ομάδα θα πρέπει να αποσπάσει από έναν ασιάτη αστυνομικό (η χώρα φυσικά δεν ορίζεται) τον κωδικό ασφαλείας ενός δίσκου που μπορεί να ενεργοποιήσει τις βόμβες κατασκευασμένες από ραδιενεργή σκόνη, ικανή να προκαλέσει καταστροφές αντίστοιχες του Ναγκασάκι και της Χιροσίμα εις διπλούν. Το σενάριο κρύβει κάποιες εκπλήξεις-ανατροπές (που δικαιολογούν μια «συνέχεια» που έχει ήδη ανακοινωθεί) αλλά ως σύνολο το φιλμ δεν παύει να μοιάζει με φτωχό συγγενή των ταινιών Τζέισον Μπορν και «Επικίνδυνης αποστολής».

Βαθμολογία: 2½
ΑΘΗΝΑ: ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – VILLAGE MALL – VILLAGE ΠΑΚΡΑΤΙ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΨΥΧΙΚΟ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΓΑΛΑΤΣΙ – ΠΕΡΑΝ – ΣΠΟΡΤΙΝΓΚ – ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΚΗΠΟΣ – VILLAGE AΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΕΛΛΩ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΡΙΑ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VΙLLAGE COSMOS – CINEMA ONE – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ

«Οι πειρατές της Σομαλίας»
(The Pirates of Somalia, Σομαλία/Κένυα/Σουδάν/Ν. Αφρική, ΗΠΑ, 2018)

«Ασε το Χάρβαρντ. Πήγαινε σε μέρη…». Η συμβουλή του έμπειρου ρεπόρτερ Σίμορ Τόλμπιν (Αλ Πατσίνο) προς τον φέρελπι δημοσιογράφο και θαυμαστή του Τζέι Μπαχαντούρ (Εβαν Πίτερς) είναι πολύτιμη και κινητοποιεί την ιστορία της ταινίας που στηρίζεται σε αληθινά γεγονότα: το 2008 ο Μπαχαντούρ, απόφοιτος του Πανεπιστημίου του Τορόντο, αποφάσισε να βιώσει από πρώτο χέρι τη ζωή των πειρατών της Σομαλίας κυνηγώντας το μεγάλο ρεπορτάζ. Η όλη προσπάθεια του Μπαχαντούρ, έτσι όπως αποδίδεται από τον σκηνοθέτη Μπράιαν Μπάκλεϊ, υπήρξε ένας αξιοπερίεργος συνδυασμός πάθους, θράσους και θάρρους, ο οποίος καταλήγει σε μια διασκεδαστική περιπέτεια που όπως και ο Μπαχαντούρ προσπαθεί να κατανοήσει την πλευρά των πειρατών, των οποίων η απεικόνιση μέσω των ΜΜΕ ίσως να διακρίνεται από μια προκατάληψη και έλλειψη ακρίβειας.

Βαθμολογία: 2½
ΑΘΗΝΑ: CINE ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – COΟL TVMVOS – ODEON ΙΛΙΟΝ – ODEON STARCITY – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE AΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ – ΑΕΛΛΩ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΑΙΓΛΗ ΘΕΡΙΝΟΣ – ΑΛΣΟΣ Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΝΕΣΙΣ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΛΑΟΥΡΑ – ΟΝΑΡ – ΟΝΕΙΡΟ ΡΕΝΤΗ – ΔΑΦΝΗ – ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΦΛΕΡΥ ΘΕΣ/ΚΗ: ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ – VΙLLAGE COSMOS – CINEMA ONE – ODEON ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ – ΕΛΛΗΝΙΣ

«Επτά ημέρες στο Εντεμπε»
(7 days in Entebbe, ΗΠΑ/Αγγλία 2018),
του Χοσέ Παντίγια

Τρομοκρατίας συνέχεια, αυτή τη φορά στηριγμένη στην Ιστορία: η ταινία επιστρέφει σε ένα αληθινό τρομοκρατικό περιστατικό, όταν το καλοκαίρι του 1976 αεροπλάνο της Air France κατελήφθη από δύο γερμανούς (Ντάνιελ Μπριλ, Ρόζαμουντ Πάικ) και δύο παλαιστίνιους τρομοκράτες για λογαριασμό του «Λαϊκού Μετώπου για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης» (PFLP). Το αεροπλάνο με προορισμό το Τελ Αβίβ είχε αναχωρήσει από την Αθήνα και κατέληξε στο Εντεμπε της Ουγκάντας, που τότε βρισκόταν υπό τη δικτατορία του Ιντι Αμίν Νταντά. Ο Χοσέ Παντίγια μοιράζει την ταινία σε δύο παράλληλα μέρη εξετάζοντας τις άθλιες συνθήκες κράτησης των ομήρων στο Εντεμπε και την επιχείρηση που έστησε το Ισραήλ για τη διάσωσή τους. Η σκηνοθεσία του είναι ακαδημαϊκή, ρεπορταζιακή και σχετικά επίπεδη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι η ταινία (που έχει ξαναγυριστεί στο παρελθόν για το σινεμά και την τηλεόραση) δεν βλέπεται με περιέργεια.

Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΦΙΛΟΘΕΗ – ΔΕΞΑΜΕΝΗ – ΦΙΛΙΠ – ΑΛΟΜΑ – ΑΚΤΗ – ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΚΤΗ – VILLAGE MALL – VILLAGE ΡΕΝΤΗ – VILLAGE ΦΑΛΗΡΟ – VILLAGE ΑΓ. ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΘΕΣ/ΚΗ: VILLAGE COSMOS – CINEΜΑ ΟΝΕ

«Ερωτευμένος με τη γυναίκα μου»
(Amoureux de ma femme, Γαλλία, 2018), του Ντανιέλ Οτέιγ

Ο σπουδαίος γάλλος ηθοποιός Ντανιέλ Οτέιγ έχει κάνει κάποιες απόπειρες στη σκηνοθεσία, δεν έχει κάνει όμως ακόμη τη μεγάλη ταινία. Εξαίρεση δεν αποτελεί το «Ερωτευμένος με τη γυναίκα μου», όπου ο ίδιος ο Οτέιγ υποδύεται τον καλοβαλμένο αστό που φαντασιώνεται ερωτικές περιπέτειες στη Βενετία με την Αντριάνα Ουγάρτε, φίλη του καλύτερού του φίλου (Ζεράρ Ντεπαρντιέ), ο οποίος παράτησε για χάρη της τη γυναίκα του. Οταν η φαντασίωση συναντά την πραγματικότητα τα πράγματα μπερδεύονται ακόμη περισσότερο γιατί στη μέση υπάρχει και η Σαντρίν Κιμπερλέν, η αντιπαθητική γυναίκα του Οτέιγ που φυσικά έχει επίσης λόγο. Δεν θα διαφωνήσω στο ότι το να βλέπεις συγκεντρωμένες μαζί όλες αυτές τις δυνάμεις της γαλλικής υποκριτικής έχει πάντα τη χάρη του, όμως η ταινία δεν διαθέτει το νεύρο που ενδεχομένως να ήταν το χαρακτηριστικό του θεατρικού έργου του Φλοριάν Ζελέρ, στο οποίο το σενάριο βασίζεται.

Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΕΛΛΩ – ΕΛΛΗΝΙΣ – ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ – ΛΙΛΑ – ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ ΓΑΛΑΤΣΙ – ΠΕΡΑΝ – ΤΡΙΑ ΑΣΤΕΡΙΑ – ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ – ΑΛΙΚΗ ΔΡΟΣΙΑ – ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ – ΑΙΓΛΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙ – ΑΙΓΛΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ – ΦΛΟΙΣΒΟΣ – ΑΡΙΑΝ – ΜΑΡΙΛΕΝΑ – ΚΗΠΟΣ – ΜΑΡΙΕΛ – ΣΙΣΣΥ ΝΕΑ ΜΑΚΡΗ – ΑΛΕΚΑ ΘΕΣ/ΚΗ: ΕΛΛΗΝΙΣ – ΠΥΛΑΙΑ

«Κυρία κατά τύχη»
(Madame, Γαλλία, 2017), της Αμάντα Στερς

Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο σε αυτή την «ανάλαφρα» ειπωμένη σύγκρουση τάξεων ανάμεσα σε ένα ζευγάρι αμερικανών αριστοκρατών στο σύγχρονο Παρίσι (Τόνι Κολέτ, Χάρβεϊ Καϊτέλ) με την καλόψυχη υπηρέτριά τους (Ρόσι Ντε Πάλμα) είναι το πώς αυτοκαταστρέφεται. Ενώ το φιλμ έχει καλό θέμα, σπαταλά τόσο πολύ χρόνο μέχρι να μπει στο ψητό, που όταν γίνεται κανείς πλέον δεν ενδιαφέρεται. Η ταινία καταδιώκεται από μια ακατάσχετη φλυαρία και τις εντελώς ασήμαντες λεπτομέρειες που υποτίθεται ότι δημιουργούν το κλίμα και τον περιβάλλοντα χώρο της ιστορίας. Το δεύτερο μισό κάπως βλέπεται αλλά εφόσον το πρώτο είναι για πέταμα, τι να το κάνεις;

Βαθμολογία: 1
AΘΗΝΑ: CINE ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ – COΟL TVMVOS – ΑΕΛΛΩ – ΑΛΕΞ ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ – ΑΛΣΟΣ – Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ – ΑΝΕΣΙΣ – ΑΡΚΑΔΙΑ – ΑΡΤΕΜΙΣ – ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ – ΟΝΑΡ – ΡΙΑ – ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ – ΣΙΝΕ ΔΑΦΝΗ – ΣΙΝΕ ΚΑΤΕΡΙΝΑ (ΕΚΤΟΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ) – ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ – ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ – ΦΛΕΡΥ – ΧΛΟΗ κ.α. ΘΕΣ/ΚΗ: ΝΑΤΑΛΙ

Επανεκδόσεις
«Ο λαβύρινθος του Πάνα»
(El laberinto del Fauno, Ισπανία, 2006), του Γκιγέρμο ντελ Τόρο

Στην Ισπανία του 1944 ένας απάνθρωπος αξιωματικός (Σέρχι Λόπεζ) εγκαθίσταται στην επαρχία για να «καθαρίσει» την περιοχή από τους αντάρτες. Τον συνοδεύει η σύζυγός του και η κόρη της από προηγούμενο γάμο (Ιβάνα Μπακέρο) που ξεφεύγοντας από την εφιαλτική πραγματικότητα της καινούργιας ζωής της θα ανακαλύψει έναν υπόγειο κόσμο δίπλα στο νέο της σπίτι με φρουρό τον Πάνα, τον αρχαίο έλληνα θεό των βοσκών και των κοπαδιών, ο οποίος θα της ανοίξει την πόρτα σε ένα γοητευτικό μα επικίνδυνο βασίλειο… Το βλέμμα της μικρής Οφέλια, παρατηρητικό, γεμάτο απορία, έκπληξη, φόβο και παιδικότητα είναι ο σιωπηλός αλλά σταθερός ξεναγός μας μέσα στο μυστηριώδες σκοτεινό υπόγειο σύμπαν του Γκιγέρμο ντελ Τόρο που προτάθηκε για έξι Οσκαρ και απέσπασε το ξενόγλωσσο, το πρωτότυπου σεναρίου και το μουσικής.

Βαθμολογία: 4 ½
ΑΘΗΝΑ: ΣΤΕΛΛΑ – ΑΒΑΝΑ – ΛΑΪΣ ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ – ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ – ΑΛΟΜΑ – ΓΑΛΑΖΙΑ ΑΚΤΗ – ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ

«Ιστορία έρωτα και αναρχίας»
(Storia di amore e anarcica, Ιταλία, 1973), της Λίνα Βερτμίλερ

Στην πιο διάσημη ίσως στιγμή της, η πρώην βοηθός του Φεντερίκο Φελίνι σχολιάζει τη ζωή στη φασιστική Ιταλία μέσα από την ιστορία ενός αμόρφωτου αγρότη που θέλει να γίνει επαναστάτης και μιας πόρνης που θα δώσει παράξενη τροπή στη ζωή του. Αυτός ο φτωχός συνδυασμός έρωτα και πολιτικής που έκανε αίσθηση στην εποχή του, σήμερα κουράζει και γίνεται εκνευριστικός εξαιτίας της επιτηδευμένα χαοτικής αφήγησης από μια καλλιτέχνιδα που μπέρδευε το σκηνοθετικό πάθος με το ουρλιαχτό.

Βαθμολογία: 2
ΑΘΗΝΑ: ΑΘΗΝΑΙΑ – ΔΙΟΝΥΣΙΑ

Κινηματογράφος

Σινεμά ο Παράδεισος
Από Γιάννη Καντέα-Παπαδόπουλο

Η απόλυτη ωδή στην 7η τέχνη και την ιερότητα της κινηματογραφικής αίθουσας, ένα νοσταλγικό παραμύθι για την ενηλικίωση και τα απωθημένα του παρελθόντος, που απέσπασε Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.

Στη μεταπολεμική Ιταλία ένας κινηματογράφος αποτελεί το σημείο αναφοράς ενός χωριού της Σικελίας. Εκεί ξημεροβραδιάζεται ο μικρός Σαλβατόρε, δίπλα στον μηχανικό προβολής Αλφρέντο με τον οποίο δημιουργεί μια πατρική σχέση τόσο καθοριστική για εκείνον όσο και οι ταινίες που παρακολουθεί μαζί του. Όταν, μεσήλικος πια και διάσημος σκηνοθέτης, μαθαίνει για τον θάνατο του Αλφρέντο, παρακολουθούμε τις αναμνήσεις του μέσω φλας μπακ.

Το βραβευμένο με Όσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας φιλμ του Τζουζέπε Τορνατόρε (εδώ μόλις στη δεύτερη δουλειά του) είναι η απόλυτη ωδή στη δύναμη της 7ης τέχνης και της κινηματογραφικής αίθουσας. Το σινεμά απεικονίζεται ως μια απελευθερωτική διαδικασία κατά την οποία σκληροτράχηλοι άντρες δενφοβούνται να κλάψουν με μια ρομαντική ιστορία, απαλύνοντας για λίγο τις πληγές τους. Στην ουσία όμως η αυτοβιογραφική ιστορία του Τορνατόρε αφηγείται ένα συγκινητικό, νοσταλγικό παραμύθι για την ενηλικίωση και τα απωθημένα του παρελθόντος, το οποίο ακόμη και στις στιγμές που είναι πιο μελοδραματικό από ό,τι χρειάζεται δεν παύει να λειτουργεί ευεργετικά και να πυροδοτεί το συναίσθημα – με τη βοήθεια και του μαέστρου Ένιο Μορικόνε στη μουσική.

Που παίζεται η ταινία

Δραματική 1988 | Έγχρ. | Διάρκεια: 125'
Ιταλογαλλική ταινία, σκηνοθεσία Τζουζέπε Τορνατόρε με τους: Φιλίπ Νουαρέ, Ζακ Περέν, Μάρκο Λεονάρντι, Σαλβατόρε Κάσιο


ΚΕΝΤΡΟ - ΚΟΛΩΝΑΚΙ - ΕΞΑΡΧΕΙΑ
Δεξαμενή Θερινός
 Πλατεία Δεξαμενής, Κολωνάκι

2103623942, 210-3602363

DOLBY SR

€ 8,00, φοιτ. € 5,00. Κάθε Τετ. δύο άτομα με ένα εισιτήριο.

Πέμ.-Κυρ.: 20.45, Δευτ.-Τετ. 22.30

ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΝΕΑΠΟΛΗ
Ελληνίς Cinemax Θερινός
 Λεωφ. Κηφισίας 29, Αμπελόκηποι

2106464009

€ 8, παιδ.-φοιτ. € 6,50. Κάθε Τετ. στα 2 εισιτήρια το 1 δώρο. Πώληση εισ. με πιστ. κάρτα στο 80111300400 (σταθ.) και στο www.cinemax.gr

Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00

ΗΡΑΚΛΕΙΟ - Ν. ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑ
Άνοιξις Θερινός
 Αττική & Ευριπίδου 19, Ν. Ηράκλειο

2102814071

DOLBY STEREO

€ 7,50, φοιτ., παιδ. & άνω των 65 € 6,00. Κάθε Τετ. € 6,00. Online αγορά εισιτηρίων στο www. summercinemas.gr

Πέμ.-Τετ.: 20.45/ 23.00

ΠΕΙΡΑΙΑΣ & ΠΕΡΙΧΩΡΑ
Cine Βοτσαλάκια Θερινός
 Πλαζ Βοτσαλάκια (Δημοτικό Κολυμβητήριο Πειραιά)

2104227427

DOLBY ST.

€ 7,00, φοιτ., άνεργοι, άνω των 65 & κάθε Τρ., Τετ. € 5,00

Πέμ.-Τετ.: 20.30

ΓΛΥΦΑΔΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ
Novacinema Odeon Γλυφάδα
 Ζέππου 14, Πλ. Ξενοφώντος

2109650318

DIGITAL SOUND

€ 8,50. Προβολές 3D € 10. Ειδικές τιμές για: Cineφίλους , παιδιά, φοιτητές, ανέργους, συνταξιούχους, Α.μ.Ε.Α

Αίθουσα 3 Πέμ.-Τετ.: 21.00 Θερινός

ΨΥΧΙΚΟ - ΦΙΛΟΘΕΗ
Cine Ψυχικό Classique Θερινός
 Κηφισίας 290 & Παρίτση 2, Φάρος Ψυχικού

2106777330, 6944805573

€ 8,50

Πέμ.-Τετ.: 21.00

ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΒΥΡΩΝΑΣ - ΥΜΗΤΤΟΣ
Αρκαδία Θερινός
 Καραολή Δημητρίου 32 & Φορμίωνος 222, Πάρκο Βύρωνα

2107661166, 6989506016

STEREO SOUND

€ 8,00, παιδ.-φοιτ., άνεργοι € 6,00. Κάθε Τρ. γεν. είσ. € 6,00, παιδ.-φοιτ. € 5,00

Κινηματογράφος

Όταν κάτι δεν λειτουργεί και φτάνει στο τέλος, γίνεται η αρχή για κάτι καινούριο και συναρπαστικό

Κριτική

Έρωτες, προδοσίες, κρυμμένα πάθη και ένοχα μυστικά αποκαλύπτονται με γλυκόπικρο, μα εντελώς συμβατικό τρόπο σ’ ένα καθωσπρέπει ιστορικό δράμα βρετανικής τηλεοπτικο-μυθιστορηματικής κοπής.

Δεν είναι μόνο το βρετανικό άγγιγμα, η θηλυκή πρωταγωνίστρια και η ιδέα πως το βιβλίο φέρνει κοντά τους ανθρώπους που κάνει την τελευταία ταινία του Μάικ Νιούελ («Τέσσερις Γάμοι και Μια Κηδεία») και το πρόσφατο «Βιβλιοπωλείο της Κυρίας Γκριν» να μοιάζουν τόσο πολύ. Είναι κυρίως ο στρωτός, ελάχιστα απαιτητικός κι ακαδημαϊκός αφηγηματικός τρόπος με τον οποίο επιλέγουν και τα δυο φιλμ να κινηματογραφήσουν ένα ελαφρύ κοινωνικό δράμα εποχής, βασισμένο σε λογοτεχνικό έργο.

Η «Λέσχη λογοτεχνίας και πίτας από πατατόφλουδες του Γκέρνσεϊ», όπως θα μπορούσαμε να αποδώσουμε τον τίτλο του μυθιστορήματος της Μέρι Αν Σάφερ, είναι στο μεγαλύτερο μέρος της γραμμένη σε επιστολική μορφή και εμπνέεται από γεγονότα που συνέβησαν στο μικρό νησί της Μάγχης κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η Σάφερ δεν κατάφερε όμως να ολοκληρώσει τη μυθοπλαστική μεταγραφή τους (πέθανε το 2008), η οποία πήρε την οριστική της μορφή με τη βοήθεια της ανιψιάς της Άνι Μπάρροους, εκδόθηκε και έγινε μπεστ σέλερ.

Σ’ αυτήν μια νεαρή συγγραφέας που ζει στο μεταπολεμικό Λονδίνο, πρόσφατα αρραβωνιασμένη μ’ έναν Αμερικανό στρατιωτικό, αναπτύσσει αναπάντεχες σχέσεις με τους κατοίκους του Γκέρνσεϊ, όταν ταξιδεύει ως εκεί για να γνωρίσει τη λέσχη τους. Αποφασίζει να γράψει την ιστορία τους κατά τη διάρκεια του πολέμου, μα όλα περιπλέκονται καθώς έρωτες, προδοσίες, κρυμμένα πάθη και ένοχα μυστικά αποκαλύπτονται μέσα από έναν προβλέψιμο συνδυασμό γλυκού συναισθηματισμού και πικρού ρεαλισμού. Η σκληρότητα της μοίρας (συνδεδεμένη με τους ναζί και τον πόλεμο) δεν μπορεί να τα βάλει όμως με τη θέρμη των ειλικρινών και ευγενών ανθρώπινων συναισθημάτων (συνδεδεμένα με ένα λυτρωτικό love story), σ’ ένα ακόμα καθωσπρέπει ιστορικό δράμα βρετανικής τηλεοπτικο-μυθιστορηματικής κοπής.

ΗΠΑ, Μ. Βρετανία. 2018. Διάρκεια: 124΄. Διανομή: ΣΠΕΝΤΖΟΣ FILM.

Κινηματογράφος

Με σχεδόν δεκαετή καθυστέρηση φτάνει στη χώρα μας μια απολαυστική, κοινωνικά αιχμηρή και ονειρικά αισιόδοξη κομεντί του Κεν Λόουτς, ύμνος στις έννοιες της αλληλεγγύης, της κοινότητας και της συλλογικής δράσης.


Ο Έρικ είναι ένας μεσήλικος ταχυδρόμος, οπαδός της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ο οποίος περνά μια βαθιά ψυχολογική κρίση. Μέχρι που ο πρώην άσος της ομάδας του Ερίκ Καντονά εμφανίζεται από το πουθενά με μερικές πολύτιμες οδηγίες ζωής. Με σχεδόν δεκαετή καθυστέρηση φτάνει στη χώρα μας μια απολαυστική, κοινωνικά αιχμηρή και ονειρικά αισιόδοξη κομεντί του Κεν Λόουτς, ύμνος στις έννοιες της αλληλεγγύης, της κοινότητας και της συλλογικής δράσης.

Με το «Hidden Agenda» (1990) ο Κεν Λόουτς επέστρεψε στις ταινίες μυθοπλασίας και στη διεθνή κινηματογραφική σκηνή. ακολούθησε το «Riff-Raff» το 1991, αλλά η γνωριμία του με τους νέους Έλληνες σινεφίλ ήρθε τρία χρόνια αργότερα με το «Βροχή Από Πέτρες». Έκτοτε όλες οι ταινίες του Βρετανού σκηνοθέτη προβάλλονται ανελλιπώς στη χώρα μας, οι περισσότερες μάλιστα με ιδιαίτερη επιτυχία για το διεθνές εμπορικό τους εκτόπισμα. Όλες πλην του «Αναζητώντας τον Έρικ», το οποίο μετά την πρεμιέρα του στο Φεστιβάλ Κανών έμεινε για λόγους δικαιωμάτων και προβλημάτων της εγχώριας διανομής μακριά από τις ελληνικές αίθουσες.


Αυτή η «αδικία», καθώς πρόκειται για έναν από τους καλύτερους Λόουτς της τελευταίας δεκαετίας, διορθώνεται τώρα με την καθυστερημένη προβολή στα μέρη μας των περιπετειών του Έρικ, ενός μεσήλικου ταχυδρόμου σε βαριά κατάθλιψη. Η δεύτερη σύζυγός του τον έχει εγκαταλείψει μόλις, αφήνοντάς του αμανάτι τους δυο έφηβους γιους της, τους οποίους αδυνατεί να νουθετήσει. Επιπλέον, η κόρη του από τον πρώτο γάμο τον αναγκάζει, για χάρη της νεογέννητης εγγονής του, να συναντήσει ξανά τη Λίλι, την πρώτη του σύζυγο και μεγάλο του έρωτα, με την οποία έχει χρόνια να μιλήσει. Όλα αυτά τον οδηγούν σε μια οδυνηρή ψυχολογική κρίση, από την οποία δεν μπορούν, όσο κι αν προσπαθούν, να τον βγάλουν οι συνάδελφοί του, με τους οποίους συνήθιζε να διασκεδάζει στις παμπ και να παρακολουθεί τους αγώνες της αγαπημένης του Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ. Μέχρι που, ύστερα από ένα καλό… τσιγάρο, εμφανίζεται μπροστά του ο Γάλλος πρώην σούπερ σταρ της ομάδας Ερίκ Καντονά, πρόθυμος να του δώσει μερικές πολύτιμες συμβουλές.

Ο Πολ Λάβερτι πασάρει ακόμη μία φορά στον μόνιμο συνεργάτη του έναν φίνο σεναριακό συνδυασμό κοινωνικής κωμωδίας και ψυχολογικού δράματος που εξερευνά πρωτότυπα το ρόλο της ατομικής συμμετοχής και ευθύνης για έναν άνθρωπο ο οποίος ανήκει σε ένα μικρό ή μεγάλο σύνολο. Ξεκινά από την οικογένεια, περνά στο φιλικό και εργασιακό περιβάλλον, για να απλωθεί σε ολόκληρη την (ταξική) κοινωνία, θυμίζοντάς μας πως και ο πιο μοναχικός από εμάς δεν μπορεί ποτέ να ξεκοπεί εντελώς από τον περίγυρό του, άρα και τις υποχρεώσεις του απέναντί του.

Η ιδέα αυτή δένει υπέροχα με έναν αμίμητο Ερίκ Καντονά, ο οποίος αφενός παρωδεί έξυπνα τις διάφορες «φιλοσοφικές» ατάκες που του άρεσε διαρκώς να ξεστομίζει, αφετέρου συνδέει το ατομικό με το ομαδικό πνεύμα μέσα από την αθλητική συμπεριφορά. Για να γίνουν όλα μαζί κόμπος τελικά –με αρκετή δόση… αισιόδοξης σοσιαλιστικής αφέλειας– σε έναν ξεκαρδιστικά αποτελεσματικό ακτιβισμό, τον οποίο ο Λόουτς χρωματίζει με απολαυστικά χιουμοριστικές, ανθρώπινες και βαθιά πολιτικές πινελιές.

Μ. Βρετανία, Γαλλία. 2009. Διάρκεια: 116΄. Διανομή: WEIRD WAVE.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin