Ιουνίου 02, 2020

Εκδηλώσεις

H εντυπωσιακή χορογραφία «Xenos» του Akram Khan διαθέσιμη online
Από τις παραστάσεις που θα θυμόμαστε για πάντα, η ατμοσφαιρική χορογραφία «Xenos» του κορυφαίου χορογράφου Akram Khan που παρουσιάστηκε στην Κενρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, θα προβληθεί online στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος στο YouTube.

Η παράσταση θα είναι διαθέσιμη στο κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση στο YouTube έως τις 16 Μαΐου 2020 στις 21:00 και θα προβάλλεται με αγγλικούς και ελληνικούς υπότιτλους. Διάρκεια παράστασης: 70 λεπτά

Ο Άκραμ Καν, μαζί με πέντε μουσικούς επί σκηνής, μας ταξιδεύει στο σαγηνευτικό του σύμπαν: κατάκ, σύγχρονος χορός, ξεσηκωτικοί ρυθμοί και μουσικές του κόσμου. Ο XENOS έκανε παγκόσμια πρεμιέρα στη Στέγη το 2018, σε συμπαραγωγή με σπουδαίους διεθνείς οργανισμούς.

Ταξίδεψε σε sold-out παραστάσεις ανά τον κόσμο και έλαβε διθυραμβικές κριτικές. Η τελευταία φορά που είχαμε την ευκαιρία να δούμε έναν από τους πιο αναγνωρισμένους χορευτές και χορογράφους στον κόσμο να χορεύει σε μεγάλης διάρκειας παραγωγή, τώρα στο ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση.

O Άκραμ Καν επέλεξε την ελληνική λέξη «ξένος» για τον τίτλο στο τελευταίο του σόλο. Όπως γράφει ο ίδιος: «Μήπως τις ιστορίες για τα ανθρώπινα ταξίδια τις αφηγούμαστε, τις επαναφηγούμαστε και τις αφηγούμαστε ξανά και ξανά, ώστε να μάθουμε επιτέλους από τα λάθη μας; Ποιοι είμαστε “εμείς”, ένα σύνολο ή πολλά επιμέρους άτομα; Τι είναι αυτό που μας καθιστά ανθρώπους; Εξακολουθούμε να είμαστε άνθρωποι;»

Ο XENOS τοποθετείται στο όριο μεταξύ Ανατολής και Δύσης, παρελθόντος και παρόντος, μυθολογίας και τεχνολογίας, εκεί όπου η ανθρωπότητα εξακολουθεί να βρίσκεται σε απορία και σύγχυση.

Εκδηλώσεις

Υπέροχη φωνή ελπίδας! Ο Andrea Bocelli τραγούδησε στον άδειο καθεδρικό του Ντουόμο στο Μιλάνο
Στις 20:00 το βράδυ (ώρα Ελλάδας) ο Αντρέα Μποτσέλι τραγούδησε μόνος στον έρημο Ντουόμο, τον πελώριο, εμβληματικό καθεδρικό ναό του Μιλάνου, ανήμερα του Πάσχα των Καθολικών.


Για το κοινό που δεν μπόρεσε να παραστεί λόγω των μέτρων της εθνικής τραγωδίας της Ιταλίας, η εκδήλωση μεταδόθηκε απευθείας από το το κανάλι του διάσημου Ιταλού καλλιτέχνη στο YouTube.

Δίπλα στον Αντρέα Μποτσέλι – αυτή τη διαφορετική βραδιά της Κυριακής του Πάσχα των Καθολικών, στεκόταν μόνον ο Εμανουέλε Βιανέλι που χειριζόταν το εκκλησιαστικό όργανο.

Από το κέντρο του καθεδρικού του Μιλάνου – πρωτεύουσας της Λομβαρδίας – στην “καρδιά” της λεγόμενης “ζώνης του θανάτου”, ο 61χρονος Μποτσέλι “προσευχήθηκε” με τον δικό του μοναδικό τρόπο.

Ερμηνεύοντας Μπαχ, Μότσαρτ και Μασκάνι, στο μέσον του Ντουόμο, αυτού του εμβληματικού γοτθικού ναού, του μεγαλύτερου της Ιταλίας, ο Αντρέα Μποτσέλι, αφενός “ξορκίζει” το κακό που έχει σπείρει η πανδημία στη χώρα και σε ολόκληρο τον κόσμο.

Αφετέρου, ενσταλάζει στις καρδιές δισεκατομμυρίων ανθρώπων στον πλανήτη λίγες στιγμές αγάπης και ελπίδας.

Εκδηλώσεις

Δέκα μεγάλες παραστάσεις του Μεγάρου Μουσικής δωρεάν μέσω streaming

«Μένουμε σπίτι - Βλέπουμε Μέγαρο» κάθε Τετάρτη και Σάββατο στις 9:30 μ.μ.Μετά τη μεγάλη ανταπόκριση του κοινού στις ψηφιακές αναμεταδόσεις συναυλιών του ΕCHO (Ευρωπαϊκός Οργανισμός Κέντρων Συμφωνικής Μουσικής) μέσω του Facebook του ΜΜΑ -περίπου μισό εκατομμύριο θεατές σε 14 χώρες και πάνω από 68.900 προβολές για την αναμετάδοση, το Σάββατο 28 Μαρτίου, του γκαλά όπερας «La Diva: 40 χρόνια» που ήταν αφιερωμένο στη Μαρία Κάλλας με τη σοπράνο Ντινάρα Αλίεβα- το Μέγαρο Μουσικής Aθηνών εγκαινιάζει έναν κύκλο ψηφιακών αναμεταδόσεων, προβάλλοντας στη διαδικτυακή «σκηνή» του εξαιρετικές συναυλίες και παραστάσεις που οι ίδιοι οι θεατές ανέδειξαν και αγάπησαν.

Μια σπάνια ευκαιρία για τους φίλους της μουσικής να απολαύσουν δωρεάν στο site του Μεγάρου, κάθε Τετάρτη και Σάββατο (9:30 μ.μ.), παραγωγές που τους ενθουσίασαν και ήθελαν πάντα να ξαναδούν ή απλώς δεν πρόλαβαν να τις παρακολουθήσουν, όταν αυτές παρουσιάζονταν στο ΜΜΑ.

Ο κύκλος «Μένουμε σπίτι - Βλέπουμε Μέγαρο» - η μεγάλη επιτυχία του εγχειρήματος αφορά πρωτίστως στο γεγονός ότι το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κατάφερε να εξασφαλίσει τα δικαιώματα μετάδοσης, εν μέσω μίας παγκόσμιας κρίσης- αρχίζει το Σάββατο 4 Απριλίου στις 9:30 μ.μ. με τη διαδικτυακή προβολή της όπερας «Λούλου» του Άλμπαν Μπεργκ, μιας από τις σημαντικότερες του 20ού αιώνα, και τη συγκλονιστική Μάρλις Πέτερσεν στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

Ακολουθούν την Τετάρτη 8 Απριλίου, «Η στέψη της Ποππαίας», το μπαρόκ αριστούργημα του Κλάουντιο Μοντεβέρντι, και το Σάββατο 11 Απριλίου, η «Ηλέκτρα» με τη μοναδική Αγνή Μπάλτσα στον ρόλο της Κλυταιμνήστρας.

Στο πρόγραμμα προβολών μέσω streaming περιλαμβάνονται σημαντικοί σταθμοί από την πολιτιστική διαδρομή του Μεγάρου:

«Ο Μαγικός Αυλός» του Μότσαρτ σε διασκευή στα ελληνικά για παιδιά (Μεγάλη Τετάρτη 15/4)

το γκαλά όπερας «La Diva: 40 χρόνια» που είναι αφιερωμένο στη Μαρία Κάλλας με τη σοπράνο Ντινάρα Αλίεβα (Κυριακή του Πάσχα 19/4),

«Η επιστροφή της Ελένης» του Θάνου Μικρούτσικου (Τετάρτη του Πάσχα 22/4)

η μουσική παράσταση «... και με φως και με θάνατον ακαταπαύστως» με τον Γιώργο Νταλάρα σε σκηνοθεσία Κώστα Γαβρά (Σάββατο 25/4)

 «Θαΐς» του Ζυλ Μασνέ (Τετάρτη 29/4)

«Η γυναίκα δίχως σκιά» επίσης του Ρ. Στράους (Σάββατο 2/5)

 «Ο Νάνος» του Α. Τσεμλίνσκυ (Τετάρτη 6/5).

Για να παρακολουθήσετε τον κύκλο προβολών «Μένουμε σπίτι – Βλέπουμε Μέγαρο», μεταφερθείτε στην ψηφιακή αίθουσα του ΜΜΑ και αναζητήστε το πρόγραμμα με τη σύνοψη και τους συντελεστές της κάθε εκδήλωσης εδώ:

http://www.megaron.gr/menoume-spiti (http://www.megaron.gr/default.asp?pid=395&la=1)

Την παράσταση στη «Λούλου» του Μπεργκ, την όπερα που σηματοδοτεί την έναρξη του κύκλου των ψηφιακών αναμεταδόσεων, κλέβει η Μάρλις Πέτερσεν, η οποία δίνει ρεσιτάλ φωνητικής ερμηνείας και υποκριτικής σε έναν ρόλο που σημάδεψε την καριέρα της και την καθιέρωσε στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου.

Πρόκειται για μια έξοχη παραγωγή που άφησε άριστες εντυπώσεις στο κοινό και ενθουσίασε τον ελληνικό και γερμανόφωνο Τύπο (Süddeutsche Zeitung, Der Neue Merker). Τη σκηνοθεσία υπογράφει ο Άικε Γκραμς, ενώ την Ορχήστρα της Ραδιοφωνίας της Πράγας διευθύνει ο Νίκος Τσούχλος. Η αρχειακή μαγνητοσκόπηση της παράστασης πραγματοποιήθηκε στις 19 Οκτωβρίου 2005 στην Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη (διάρκεια: 147 λεπτά).


«Ηλέκτρα» με τη μοναδική Αγνή Μπάλτσα στον ρόλο της Κλυταιμνήστρας

H «Θαΐς» του Ζυλ Μασνέ
«Νίκος Σκαλκώτας: Οι μουσικές αναπνοές μιας ιδιοφυΐας»

Η ταινία του  Μεγάρου Μουσικής Αθηνών για τον σπουδαίο έλληνα συνθέτη σε σενάριο-σκηνοθεσία Θωμά Κιάου, με τη φωνή του Αλέξανδρου Χαρκιολάκη στον ρόλο του Νίκου Σκαλκώτα και αφηγήτρια την Κατερίνα Διδασκάλου, είναι τώρα τώρα διαθέσιμη στο διαδίκτυο.

Το φιλμ αποτελεί παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και προβλήθηκε στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «2019: Έτος Σκαλκώτα», οι οποίες διοργανώθηκαν σε συνεργασία με τον Σύλλογο Οι Φίλοι της Μουσικής και την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 70 χρόνων από τον θάνατο του κορυφαίου μουσουργού.

Σημαντικές εκδηλώσεις του Megaron Plus διαθέσιμες on demand στην ιστοσελίδα του Μεγάρου σε συνεργασία με το Ίδρυμα Μποδοσάκη
Στο πλαίσιο της δράσης «Μένουμε σπίτι - Βλέπουμε Μέγαρο», προβάλλονται on demand επιλεγμένες εκδηλώσεις του Μegaron Plus (http://www.megaron.gr/default.asp?pid=396&la=1), στις οποίες συμμετείχαν διακεκριμένοι επιστήμονες και διανοητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό (Judith Butler, Richard Caplan, Μαρία Ευθυμίου, Maurice Godelier, Πέτρος Θέμελης, Lucas Kello, Μαριλένα Κοππά, Βασίλειος Λαμπρινουδάκης, Marκ Mazower κ.ά.) καθώς και καταξιωμένοι λογοτέχνες (Νάσος Βαγενάς, Κική Δημουλά, Asli Erdoğan, Ian McEwan, Άλκη Ζέη, Μένης Κουμανταρέας, Jo Nesbo, Τίτος Πατρίκιος, Λάκης Παπαστάθης, Φωτεινή Τσαλίκογλου κ.ά.).

Οι εκδηλώσεις βιντεοσκοπήθηκαν από τον ιστότοπο www.blod.gr του Ιδρύματος Μποδοσάκη.

Εκδηλώσεις

Βραβεία ΙΡΙΣ: Στην «Ευτυχία» και «Το Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» οι περισσότερες υποψηφιότητες
Αναλυτικά οι υποψήφιοι. Διαδικτυακά η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις 14 Απριλίου.

Η «Ευτυχία» σε σκηνοθεσία του Αγγελου Φραντζή, με 13 υποψηφιότητες στα Βραβεία
ΒΡΑΒΕΙΑ ΙΡΙΣ
Η «Ευτυχία» σε σκηνοθεσία του Αγγελου Φραντζή, με 13 υποψηφιότητες στα Βραβεία ΙΡΙΣ.
Η «Ευτυχία» σε σκηνοθεσία του Αγγελου Φραντζή και «Το Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών» σε σκηνοθεσία του Σύλλα Τζουμέρκα, ήταν οι ταινίες που κέρδισαν τις περισσότερες υποψηφιότητες για βραβείο ΙΡΙΣ, με 13 και 12 αντίστοιχα.

Ο Πρόεδρος της ΕΑΚ, Γιώργος Τσεμπερόπουλος, μαζί με τη συμβολαιογράφο Ουρανία Μικρού, ανακοίνωσαν την Τετάρτη διαδικτυακά μέσω live streaming, τις ταινίες και τους καλλιτεχνικούς συντελεστές που τα μέλη της Ακαδημίας τίμησαν με την ψήφο τους στις 20 κατηγορίες των Βραβείων Ίρις.

Επόμενο βήμα, η ψηφοφορία για τους τελικούς νικητές από τις 9 έως τις 12 Απριλίου και η επίσης διαδικτυακή ανακοίνωση των αποτελεσμάτων στις 14 Απριλίου.

Αναλυτικά οι υποψηφιότητες

Μετά την μυστική ψηφοφορία της Α΄ φάσης που διεξήχθη μεταξύ των μελών της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου, από τις 12 ως τις 15 Μαρτίου, 2020, οι υποψηφιότητες που περνούν στην τελική και Β΄ φάση της διαδικασίας απονομής των βραβείων, είναι οι εξής:

Βραβείο Ειδικών Εφέ
Για την ταινία Άλυτη (Entwined):Προκόπης Βλασερός, Κωνσταντίνος Κουτσολιώτας, Νίκος Πίττας

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Λουκ Μέγιερ, Εύη Ζαφειροπούλου, Λίντα Μπόιγε αφ Γκενάς

Για την ταινία CosmicCandy: Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος, Γιάννης Αγελαδόπουλος, Ανδρέας Χέλμης, Γιώργος Φουκαράκης

Βραβείο Μακιγιάζ
Για την ταινία Άλυτη (Entwined):Ιωάννα Συμεωνίδη

Για την ταινία Ευτυχία: Δήμητρα Γιατράκου

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Εύη Ζαφειροπούλου, Λίντα Μπόιγε αφ Γκενάς

Βραβείο Ήχου
Για την ταινία Ευτυχία: Νίκος Μπουγιούκος, Κώστας Βαρυμποπιώτης, Άρης Λουζιώτης

Για την ταινία Ζίζοτεκ: Γιάννης Αντύπας, Περσεφόνη Μήλιου, Κώστας Φυλακτίδης

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Μάρκο Φερμάς, Φέλιξ Σιούβερτ, Νίκος Έξαρχος, Περσεφόνη Μήλιου, Στέφανος Κωνσταντινίδης

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Μάρλι Αλειφέρη

Για την ταινία Περσεφόνη: Άση Δημητρολοπούλου

Βραβείο Ενδυματολογίας
Για την ταινία Ευτυχία: Ιουλία Σταυρίδου

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Μάρλι Αλειφέρη

Για την ταινία Περσεφόνη: Άση Δημητρολοπούλου

Το «Θαύμα της θάλασσας των
ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ ΤΩΝ ΣΑΡΓΑΣΣΩΝ
Το «Θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών»
Βραβείο Σκηνογραφίας
Για την ταινία Απόστρατος: Αντώνης Δαγκλίδης

Για την ταινία Ευτυχία: Μιχάλης Σαμιώτης, Γιάννης Παπαδόπουλος

Για την ταινία Cosmic Candy: Πηνελόπη Βαλτή

Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής
Για την ταινία Ευτυχία: Μίνως Μάτσας

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Ζαν-Πολ Βαλ, drog_A_tek, Φοίβος

Για την ταινία Winona: Δεσποινίς Τρίχρωμη, The Boy

Βραβείο Μοντάζ
Για την ταινία Ευτυχία: Λάμπης Χαραλαμπίδης

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Αντρέας Βοντράσκε

Για την ταινία Winona: Νίκος Πάστρας

Βραβείο Φωτογραφίας
Για την ταινία Ευτυχία: Γιάννης Δρακουλαράκος

Για την ταινία Ζίζοτεκ: Χριστίνα Μουμούρη

Για την ταινία Winona: Σίμος Σαρκετζής

Βραβείο Β’ Γυναικείου Ρόλου
Για την ταινία Ευτυχία: Κάτια Γκουλιώνη

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Γιούλα Μπούνταλη

Για την ταινία Cosmic Candy: Μάγια Πιπερά

Βραβείο Β’ Ανδρικού Ρόλου
Για την ταινία Απόστρατος: Θανάσης Παπαγεωργίου

Για την ταινία Δε θέλω να γίνω δυσάρεστος αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό: Βαγγέλης Μουρίκης

Για την ταινία Ευτυχία: Θάνος Τοκάκης

Βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου
Για την ταινία Η Ανάκριση: Πηνελόπη Τσιλίκα

Για την ταινία Ευτυχία: Καριοφυλλιά Καραμπέτη

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Αγγελική Παπούλια

Βραβείο Α’ Ανδρικού Ρόλου
Για την ταινία Απόστρατος: Μιχάλης Σαράντης

Για την ταινία Ευτυχία: Πυγαμαλίων Δαδακαρίδης

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Χρήστος Πασσαλής

Βραβείο Σεναρίου
Για την ταινία Απόστρατος: Ζαχαρίας Μαυροειδής

Για την ταινία Δε θέλω να γίνω δυσάρεστος αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό: Γιώργος Γεωργόπουλος, Μαρία Φακίνου

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Γιούλα Μπούνταλη, Σύλλας Τζουμέρκας

«Ο
Ο «ΑΠΟΣΤΡΑΤΟΣ»
«Ο Απόστρατος»
Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη
Για την ταινία Άλυτη (Entwined):Μίνως Νικολακάκης

Για την ταινία Πολιορκία στην οδό Λιπέρτη: Σταύρος Παμπαλλής

Για την ταινία CosmicCandy: Ρηνιώ Δραγασάκη

Βραβείο Σκηνοθεσίας
Για την ταινία Ευτυχία: Άγγελος Φραντζής

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Σύλλας Τζουμέρκας

Για την ταινία Winona: The Boy

Βραβείο Μικρού Μήκους Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων & Εμψύχωσης (Animation)
Για την ταινία Βίαιη Εξίσωση: Αντώνης Ντούσιας

Για την ταινία Heatwave: Φωκίων Ξένος

Για την ταινία TheWhiteWings:Παρασκευή Μαρκάτου, Πηνελόπη Μπεκιάρη

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)
Για την ταινία Τα Καναρίνια: Γιώργος Κυβερνήτης

Για την ταινία Σκοπελίτης ή το πλοίο: Γιώργος Γκότζος

Για την ταινία Ο Χειροπαλαιστής: Γιώργος Γούσης

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους
Για την ταινία Ηαπόσταση ανάμεσα στον ουρανό κι εμάς: Βασίλης Κεκάτος

Για την ταινία Καρτ ποστάλ από το τέλος του κόσμου: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος

Για την ταινία Όλες οι φωτιές η φωτιά: Ευθύμης Kosemund Σανίδης

Για την ταινία ElectricSwan: Κωνσταντίνα Κοτζαμάνη

Για την ταινία Index: Νικόλας Κολοβός

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Τεκμηρίωσης (Ντοκιμαντέρ)

Για την ταινία ΓΙΑ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟΥΣ συναντήσεις με τον Γιώργο Μανιάτη: Σταύρος Ψυλλάκης

Για την ταινία Όταν ο Βάγκνερ συνάντησε τις ντομάτες: Σπύρος Μαυρογένης, Ρέα Αποστολίδη, Γιούρι Αβέρωφ, Μαριάννα Οικονόμου

Για την ταινία IrvingPark: Αρασέλη Λαιμού, Παναγιώτης Ευαγγελίδης

Βραβείο Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας
Για την ταινία Απόστρατος: Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Κώστας Κεφάλας

Για την ταινία Δε θέλω να γίνω δυσάρεστος αλλά πρέπει να μιλήσουμε για κάτι πολύ σοβαρό: Γιώργος Γεωργόπουλος, Χρήστος Β. Κωνσταντακόπουλος, Σωτήρης Τσαφούλιας, Αντώνης Κοτζιάς, Ιωάννα Σουλτάνη

Για την ταινία Ευτυχία: Διονύσης Σαμιώτης

Για την ταινία Το θαύμα της θάλασσας των Σαργασσών: Μαρία Δρανδάκη, Τίτους Κρέγενμπεργκ, Έλεν Χάβενιθ, Ούλε Βίρενχεντ, Άντονι Μούιρ

Για την ταινία Winona: Ελένη Μπερντέ, Μιχάλης Σαραντινός, Μαρία Κοντογιάννη, Ειρήνη Θεοδωροπούλου

https://www.huffingtonpost.gr

Εκδηλώσεις

Ζήσε δωρεάν στο σπίτι σου την Όπερα του Παρισιού!

Κάθε 6 μέρες μια διαφορετική διάσημη Όπερα!
Ξεκινά με Μανόν του Ζυλ Μασνέ (17-22 Μαρτίου), και συνεχίζει με Δον Τζιοβάνι, Λίμνη των Κύκνων, Κουρέα της Σεβίλλης κλπ

Προσφορά της Εθνικής Όπερας του Παρισού και της France TV
Δείτε εδώ (operadeparis.fr)
και εδώ (France TV)

(Αν χρησιμοποιείτε Chrome, ίσως να πρέπει να αλλάξετε τη γεωγραφική σας θέση με το Hola Free VPN Proxy)

https://www.thessalonikiartsandculture.gr/

Εκδηλώσεις

Ιδρύεται Ακαδημία Λυρικής Τέχνης Maria Callas – Η πρώτη ευρωπαϊκή σχολή αφιερωμένη αμιγώς στην τέχνη της όπερας

Πρόκειται για μια πρόταση που θα αποτελέσει καινοτόμο εγχείρημα, καθώς δεν υπάρχει πουθενά (όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά ούτε στην Ευρώπη), σχολή αφιερωμένη αμιγώς στην τέχνη της όπερας και μάλιστα πανεπιστημιακού επιπέδου. Η Ακαδημία θα στεγαστεί στο κτίριο της Πατησίων 61, σπίτι όπου έζησε η Μαρία Κάλλας από το 1937 έως το 1945.

Στόχος της Ακαδημίας Λυρικής Τέχνης Maria Callas, είναι η εκπαίδευση ταλαντούχων νέων, προορισμένων να υπηρετήσουν την Λυρική Τέχνη ως ερμηνευτές (performers).

Η αρτιότερη προετοιμασία τους θα τους δώσει δυνατότητες να διακριθούν και θα τους επιτρέψει να διεκδικήσουν μια θέση στο διεθνές στερέωμα.

Σε κανένα ίδρυμα στην Ελλάδα δεν υπάρχει ολοκληρωμένη διδασκαλία και πρακτική εξάσκηση των απαιτούμενων για τη σύνθεση και την παρουσίαση ενός Λυρικού έργου.

Σχολή πανεπιστημιακού επιπέδου

Συνεπώς, προκύπτει ανάγκη ίδρυσης μιας πανεπιστημιακού επιπέδου Ακαδημίας, εξειδικευμένης στο λυρικό θέατρο όπου θα διδάσκονται όλες οι δεξιότητες της τέχνης της όπερας [Όπερα, Μελοδραματική (Master Classes), Corepetition (προγυμναστές έργων), Διεύθυνση Όπερας, Σκηνοθεσία Όπερας, Σκηνογραφία / Ενδυματολογία, Δραματουργία, Σύνθεση, Libretto, Musical].

Η Ακαδημία Λυρικής Τέχνης Maria Callas, θα επιδιώξει τη συνεργασία με Ακαδημίες του εξωτερικού καθώς και με διαπρεπείς καλλιτέχνες, έλληνες και ξένους, ως καθηγητές.

Για το λόγο αυτό, εκτός από τους Έλληνες καλλιτέχνες, η Ακαδημία αναμένεται να προσελκύσει σημαντικό αριθμό φοιτητών από χώρες της Ευρώπης και όχι μόνο. Έτσι, θα αποτελέσει έναν πυρήνα Γνώσης και πολιτισμικών Εμπειριών, αφού θα συμμετέχουν φοιτητές από χώρες που γνώρισαν την όπερα από τη γέννησή της αλλά και εκείνοι που τη γνώρισαν πολύ αργότερα.

Έτσι, η Όπερα μπορεί να αποτελέσει κοινή γλώσσα των Ευρωπαίων.

Εκδηλώσεις

Έκθεση του Γιάννη Τζομάκα στην Dépôt Αrt gallery έως 2 Ιουνίου 2019

Η Dépôt Art gallery εγκαινιάζει την ατομική έκθεση του συγγραφέα και εικαστικού Γιάννη Τζομάκα με τίτλο «Σε πραγματικό χρόνο».

Ο ίδιος ο εικαστικός και συγγραφέας Γιάννης Τζομάκας γράφει στο κείμενό του «Σε πραγματικό χρόνο»:

Πράξις πρώτη, σε χρόνο πραγματικό:

Μέλλον: έννοια ιδεατή. Παρελθόν: έννοια χειροπιαστή. Παρόν: έννοια δυναμική.
Κι η σύνδεσή τους αρμονική: το μόνο που χρειάζεται είναι να φέρουμε στο παρόν το παρελθόν με το μέλλον, μαζί • κι αποδομώντας το πρώτο, να δημιουργήσουμε το άλλο εν αρμονία. Κι ο χρόνος δεν έχει σημασία, μα μόνο η ζωή.

Πράξις δεύτερη, σε χρόνο πραγματικό:

Κι ήρθαν τα ανδρείκελα να μας μιλήσουν για τις χώρες στα αριστερά, κι αμέσως ξεσηκώθηκαν τα δικά μας απ’ τα δεξιά. Κι ήταν ανθρώποι σαν εσάς, κι άλλοι πολλοί που δεν μπορούσαν να ανασάνουν.

Κι ήμασταν εμείς, κείνοι που τους αφήναμε να πεθάνουν • κι ήταν ο θεός, καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν, σε καθρέφτη να μας γνέφει. Κι ύστερα γυρέψαμε, κείνους που για ελπίδα μας μιλήσαν.

Κι εγκλωβιστήκαμε όλοι • σ’ ένα δωμάτιο πνιγμένο στο σκοτάδι, να μετράμε τις σκιές και τις κραυγές μας. Κι εκεί, τα ξεχάσαμε όλα: ποιοι ήμασταν εμείς, ποιοι ήταν οι άλλοι.
Κι όταν κολλάγαμε τ’ αυτί στον τοίχο, τους ακούγαμε να τρέχουν και να ζουν • κι αυτό μας ενοχλούσε. Κι ο θεός με το θήτα το μικρό μας έκανε την χάρη, μια ευχή και μόνο: στο σκότος ή στο φως να διαβούμε.

Κι όλοι μαζί, του κλείσαμε το μάτι, με μιαν ευχή υπόχρεος να είναι: Να πεθάνουν όλοι.
Κι ύστερα, έμεινε το τίποτα και το πάντα.
Κι εμείς εκεί, να μετράμε τις σκιές και τις κραυγές, σε χρόνο πραγματικό.

Πράξις τρίτη, σε χρόνο πραγματικό:

Το κοινό σημείο μεταξύ θανάτου και ζωής, είναι το παρελθόν. Κι όσο τα ξεψαχνίζεις, το μόνο που θα βρεις είναι αναμνήσεις, που κατά μια έννοια τεκμηριώνουν τα βιώματά μας. Και τότε, το ερώτημα που τίθενται είναι οι ίδιες οι αναμνήσεις. Αφορούν άραγε γεγονότα που συνέβησαν, ή παρερμηνευμένες καταστάσεις που βολεύουν την συνείδηση και κατ’ επέκτασιν την λογική; Καθώς η λογική υποτάσσει την σκέψη προς τις δυο αυτές εκδοχές • ωστόσο, μαθημένοι από το σήμερα, από το παρόν, τείνουμε στο να καταγράφουμε τις αναμνήσεις ως γεγονότα – κομμένα και ραμμένα στα δικά μας θέλω, στις δικές μας αλήθειες.

Ενώ θα έπρεπε, να αμφισβητούμε συνεχώς το τι είναι ψευδές και τι όχι. Καθώς το ψεύδος, δεν είναι τίποτε άλλο, πέραν μιας συγκεκαλυμμένης αλήθειας που θέλουμε να πιστέψουμε •από οποιονδήποτε, κι οποιαδήποτε συνθήκη. Οπότε, κατά μια έννοια, δεν υφίσταται υπαρκτό ψεύδος, παρά μόνο μια αλήθεια που θέλουμε να εθελοτυφλούμε. Κι εκεί ακριβώς έγκειται η ουσία της ζωής και του θανάτου, στο τι ήταν εντέλει αληθές, και τι όχι.

Πράξις τέταρτη, σε χρόνο πραγματικό:

Εν αρχή, ην το χάος της γέννησης, κι ύστερα η τάξη. Κάπου ‘κεί, λίγο μετά την τάξη επέρχεται η αποδόμηση του υλικού μας κόσμου, ώστε να προαχθεί η εγκαθίδρυση ενός νέου χάους, μιας κι οι κόσμοι απαιτούν δομικά υλικά για να χτιστούν. Μπορεί να μοιάζει κάπως απόκοσμη ως διαδικασία, μα αν μην τι άλλο, είναι κι η μοναδική που αν κι αθόρυβη προκαλεί τόση ταραχή στο διάβα της. Όσο για εμάς, ποιοι είμαστε εμείς που τολμούμε να σηκώσουμε ανάστημα σε τούτο τον αέναο κύκλο.

Πράξις πέμπτη, σε χρόνο πραγματικό:

Kι αν ποτέ πουν ότι σας αγαπούν και θέλουν το καλό σας, μην τους πιστέψετε• βλακείες λένε για να αναπληρώσουν την απουσία τους. Κι αν όντως τους αγαπάτε, μην τους συγχωρήσετε • καθώς υπήρχαν άλλοι που ήταν εκεί, και πραγματικά σας αγαπούν. Κι αν νομίζετε, πως η αγάπη είναι κάτι το ρομαντικό κι ιδανικό• αμφισβητείστε το. Το ν’ αγαπάς, είναι σαν μια μορφή θυσίας -κείνος που αγαπά, θυσιάζεται για τον άλλον, δίχως σκέψη και λογική. Κι η αγάπη για να ευδοκιμήσει, χρειάζεται τουλάχιστον δυο• κι αν είσαι ένας, τότε δεν γνωρίζεις να αγαπάς.

Πράξις έκτη, σε χρόνο πραγματικό:

Κι είναι οι φιγούρες και τα πρόσωπά μας σκιερά, με τα μάτια να πενθούν • έχοντας παραδώσει την ζωή μας στα χέρια άλλων. Κι είναι η στιγμή, που θα πρέπει να αποφανθούμε, στο αν βρισκόμαστε δικαίως πάνω απ’ την γη, ή αν προσδοκούμε την γρήγορη κι απότομη διαφυγή. Κι είναι οι Τέχνες, που έρχονται να συμπλεύσουν στο ταξίδι μας αυτό. Θραύσματα συναισθημάτων, αναμνήσεων και βιωμάτων, να αμφισβητούν την πραγματικότητα, τα όρια, το τι είναι αληθινό και τι όχι. Κι είναι η εισαγωγή μας, σε μια άλλη διάσταση, που όλα είναι δυνατά κι όλα έχουν κάτι να μας αποφέρουν.

Κι είναι η στιγμή, που βιώνουμε τα πάντα, σε χρόνο πραγματικό.

Λίγα λόγια για τον Γιάννη Τζομάκα
Ο Γιάννης Τζομάκας γεννήθηκε στην Πάτρα, μεγάλωσε στην Ναύπακτο και μένει στην Αθήνα. Φοίτησε στο τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών & Αεροναυπηγών, του πολυτεχνείου Πατρών. Στην συνέχεια κι εν μέσω κοινωνικών ζυμώσεων βρήκε καταφύγιο στην συγγραφή μυθιστορημάτων, απ’ όπου προέκυψε η περαιτέρω ενασχόλησή του με την ζωγραφική. «Μια ζωή δίχως όνειρα κι ελπίδες, δεν είναι πάρα μόνο μια λέξη τριών γραμμάτων» τονίζει ο ίδιος για τον τελευταίο του χαρακτήρα στο χαρτί, κι έκτοτε έχει συμμετάσχει σε αρκετές εκθέσεις ζωγραφικής εντός κι εκτός συνόρων, ενώ παράλληλα έχουν εκδοθεί και δυο μυθιστορήματά του.

Επιμέλεια έκθεσης: Όλγα Λατουσάκη, ιστορικός τέχνης

Τοποθεσία:
Dépôt Αrt gallery, Νεοφύτου Βάμβα 5, Κολωνάκι

Είσοδος ελεύθερη

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
Τηλ.: 210 3648174 | www.depotgallery.gr

Εκδηλώσεις

Το Ίδρυμα Β. και Μ. Θεοχαράκη παρουσιάζει την έκθεση με τίτλο «Αλέκος Φασιανός – Βαγγέλης Χρόνης. 30 χρόνια φιλίας. Ζωγραφική και ποίηση».

 

Σημαντικά έργα ζωγραφικής (Ο τρεις στρογγυλοκέφαλοι, 1968, Ο ζωγράφος και το μοντέλο, 1970, Πανδώρα, 1977, Ωραίο τοπίο με τρεις νέους, 1980, Σαπφώ με στάχια, 1986, Πυγμαλίων, 1998, Οδυσσέας και Καλυψώ, 1991, Η αποθέωση του Αθλητή, 2003, Το πύρινο όραμα του Προφήτη Ηλία, 2014 και πολλά άλλα), σχέδια, χαρακτικά, καθώς και αντικείμενα από πηλό, μπρούτζο και γυαλί του μεγάλου μας ζωγράφου Αλέκου Φασιανού, αποκαλύπτουν το προσωπικό ζωγραφικό του ύφος, τη βαθιά του αναζήτηση για το ωραίο και τη σχέση του με τον ποιητικό κόσμο του Βαγγέλη Χρόνη.

Παράλληλα, παρουσιάζεται και το πολύτιμο αρχείο του ποιητή με χειρόγραφα, επιστολές, ανέκδοτες φωτογραφίες και πρώτες εκδόσεις, που φανερώνουν τον κοινό χρόνο της συνεχούς και αμείωτης δημιουργικής τους δράσης. Τριάντα χρόνια οι δύο τους εναλλάσσουν λέξεις με εικόνες δείχνοντας, για πρώτη φορά στο σύνολό της, την πολυεπίπεδη εποικοδομητική τους συνεργασία.

Όπως εξομολογείται ο Αλέκος Φασιανός στον επιμελητή της έκθεσης, Τάκη Μαυρωτά: «Ένας ζωγράφος είναι μεγάλος, όταν μπορεί να εκφράζει αυτό που θέλει με το χρώμα και το σχέδιο, και ένας ποιητής με λέξεις. Εδώ και χρόνια μου ζήτησαν να γράψω την αυτοβιογραφία μου. Έγραψα ότι μου άρεσε να περιπλανούμαι στους Αθηναϊκούς δρόμους την περίοδο ’60 – ’63. Δεν τους άρεσε, όμως, και μου το έσβησαν. Για μένα αυτό ήταν το μεγαλύτερο μάθημα. Έβλεπα τις πόρτες, τις αυλές, τη ζωή. Παρόλο ότι σήμερα πολλά έχουν αλλάξει, πάλι εγώ περιδιαβαίνω και θυμάμαι ότι μια μέρα στη Μεσογείων έγινε μια σύγκρουση και όλοι βγήκαν στη λεωφόρο, στα παράθυρα και στα μπαλκόνια. Τότε είδα ένα νέο και μου φάνηκε σαν Ερμής, έτσι όπως ήταν ψηλά στο μπαλκόνι.

Πάντα βρίσκεις την έμπνευση μέσα από την πόλη.», ενώ ο ποιητής Βαγγέλης Χρόνης τονίζει στον πολυσέλιδο κατάλογο της έκθεσης: «Αποκόμισα την χαρά της δημιουργίας χωρίς ποτέ να την μετρήσω ή να την ζυγίσω γιατί έτσι κι αλλιώς η χαρά δεν μετριέται και δεν ζυγίζεται. Αποκόμισα, επίσης, ένα ταξίδι μεγάλο μέσα στην ανθρώπινη ύπαρξη, ένα ταξίδι δύσκολο στην προσπάθεια να αγγίξεις την άβυσσο του ανθρώπου. Αυτό το ταξίδι ας το αποκαλέσω γνώση, αν και πιστεύω πως φεύγουμε από την ζωή ημιμαθείς και ανικανοποίητοι. Αποκόμισα ένα δώρο για την ψυχή μου, που το χρησιμοποιώ αντί ηρεμιστικών μέσα στους τρελούς καιρούς που ζούμε. Σίγουρα και άλλα πολλά έχω αποκομίσει και θα αποκομίζω… Η ζωή μας είναι από μόνη της μία τέχνη και εμπεριέχει μέσα της απαραιτήτως ποίηση ασχέτως αν δεν την βλέπουμε και παρασυρόμαστε από τα προβλήματα της καθημερινότητας.»

Ο συγγραφέας Θανάσης Νιάρχος επισημαίνει για την κοινή έκθεση του ποιητή Βαγγέλη Χρόνη και του ζωγράφου Αλέκου Φασιανού, ότι πρόκειται για: «Μια έκθεση που δεν εξαίρει μόνο σε επίπεδο τέχνης την έννοια της φιλίας, αλλά καθώς βρίθει προσωπικών μαρτυριών μεταβάλλει την ιερή, έτσι ή αλλιώς, έννοια του ιδιωτικού σε αποδεικτικό μιας καλλιτεχνικής μαρτυρίας πολλαπλάσιας σημασίας. Η κοινή αυτή έκθεση επιβεβαιώνει με τον πιο εναργή τρόπο – πέρα από τη σύμπλευση του ποιητή με τον ζωγράφο, όπως τεκμαίρεται χάρη στην αποκλειστική εικονογράφηση των ποιημάτων του πρώτου με σχέδια που φιλοτέχνησε ο δεύτερος για όλα τα ποιητικά του βιβλία.

Αντλημένες από τα κείμενα αυτά λέξεις όπως «αθωότητα», «ελεγειακός χαρακτήρας», «φως», «απολλώνιο φως», «συνείδηση ελληνική», μαζί με ένα πλήθος πια άλλων λέξεων και νοημάτων που τις συναντάμε στα ποιήματα του Βαγγέλη Χρόνη, θα έλεγες πως νιώθεις τη ζωγραφική του Αλέκου Φασιανού ακόμη πιο οικεία και προσιτή, μάλλον η υπόστασή της να διευκρινίζεται ως το πιο αθώρητο βάθος της. Κάθε μορφή τέχνης προϋποθέτει ή σωστότερα υποβάλλει την προοπτική αν όχι της αιωνιότητας τουλάχιστον της διάρκειας. Αν η τέχνη δεν αντιμαχόταν το εφήμερο ή δεν καλλιεργούσε το εφήμερο ως κάτι διαρκές και αναντικατάστατο, όλη η γνώση του παρελθόντος ή η μαντεία του μέλλοντος θα γινόταν μια υπόθεση εξαιρετικά επισφαλής.

Αν νιώθουμε ευγνώμονες σε δύο δημιουργούς, όπως ο ζωγράφος Αλέκος Φασιανός και ο ποιητής Βαγγέλης Χρόνης είναι γιατί με την κοινή τους έκθεση φαίνεται να αναγνωρίζουν ισότιμη σημασία, μαζί με τα δημιουργήματα της καθαυτής τέχνης του ο καθένας, σε ένα πλήθος παραπληρωματικών στοιχείων που αποκαλούμενα ντοκουμέντα δίνουν στην έννοια της διάρκειας τη μαγεία μιας ανεξαγόραστης παρούσας στιγμής.»

Το ανήσυχο ζωγραφικό ένστικτο και το πάθος του Φασιανού για την τέχνη τον οδήγησαν να μεταχειριστεί όλες τις τεχνικές και όλα τα μέσα για την απόδοση των οραμάτων του. Από την άλλη πλευρά ο αισθαντικός ποιητής Βαγγέλης Χρόνης, μέσα από τις ενότητες του έργου του: «Ο σύμμαχος Χρόνος» των εκδόσεων Στοχαστής, «Νέοι στον Άδη» (Βραβείο Ακαδημίας Αθηνών), «Youth in Hades», «Ένα χωνάκι θλίψη», «Η ευθύνη του Μαΐου», «Τα αγάλματα και οι ψυχές», «A cornet of sorrow» και «Το αρχαίο Κεραμίδι» των εκδόσεων Καστανιώτη μεταξύ των άλλων, έχεις την αίσθηση ότι μοιράζεται τις ίδιες αγωνίες για τον έρωτα και τη ζωή.

 

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, θα εγκαινιάσει την έκθεση με τίτλο «Αλέκος Φασιανός – Βαγγέλης Χρόνης. 30 χρόνια φιλίας. Ζωγραφική και ποίηση.», στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη.

Αλέκος Φασιανός
Ο Αλέκος Φασιανός σπούδασε ζωγραφική δίπλα στον Γιάννη Μόραλη στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1956-1960). Μεταξύ 1960 και 1963, συνέχισε τις σπουδές του στη λιθογραφία στο Παρίσι με γαλλική κρατική υποτροφία δίπλα στους Eugene Clairin και Georges Dayez. Το έργο του έχει παρουσιαστεί σε πολλές ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Ο Αλέκος Φασιανός σχεδιάζει, επίσης, θεατρικά σκηνικά και εικονογραφεί καλλιτεχνικές εκδόσεις. Ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Bαγγέλης Χρόνης
Ο Bαγγέλης Χρόνης γεννήθηκε το 1947 στην Σταυρούπολη Ξάνθης. Σπούδασε Αγγλική Γλώσσα στο Oxford School of English και Ναυτιλιακά στο City of London Polytechnic.Υψηλό στέλεχος του Ομίλου Λάτση από το 1971 και Μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Λάτση. Είναι Άρχων Μαΐστωρ του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως και έχει τιμηθεί για την κοινωφελή του δράση. Το 2007 το βιβλίο του «Νέοι στον Άδη» βραβεύτηκε από την Ακαδημία Αθηνών και το 2016 τιμήθηκε με το Α’ βραβείο Odysseus Awards, στο διεθνή διαγωνισμό ποίησης στα πλαίσια του 9ου ετήσιου London Greek Film Festival.

Την έκθεση συνοδεύει πολυτελές πολυσέλιδο λεύκωμα.

Επιμέλεια έκθεσης: Τάκης Μαυρωτάς

Εγκαίνια: Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019 στις 20:00
Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα-Κυριακή 10:00-18:00.

Τοποθεσία:
Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, Βασ. Σοφίας και Μέρλιν 1, Αθήνα

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
Τηλ.: 210-3611206 | www.thf.gr

Εκδηλώσεις

yes is a world: Έκθεση της Έλλης Τσάτσου στη Γκαλερί Ίρις 

Η φωτογράφος Έλλη Τσάτσου, στην ατομική της έκθεση ‘yes is a world’ στη Γκαλερί Ίρις, παρουσιάζει μια νέα σειρά από χειροποίητες κυανοτυπίες, δημιουργημένες μεταξύ Αθήνας και Λονδίνου το 2019.

 

Εν συνεχεία της σειράς Moon Series που αποτέλεσε μέρος της προηγούμενης ατομικής της έκθεσης στη γκαλερί, η Έλλη τώρα στρέφεται σε αυτόφωτες πηγές ενέργειας. Μέσω της χρήσης ειδικών χημικών ουσιών, μελετά τη φωτοευαισθησία των επιφανειών εργασίας της και το βάθος της έντασης των υλικών της, αγκαλιάζοντας και προσφέροντας τελικά ένα εύρος αποχρώσεων του γαλάζιου, κυανού και μπλε. Καθώς η ίδια η μέθοδος της κυανοτυπίας αναδεικνύεται σε συνεργασία με τον ήλιο, η Έλλη επιδιώκει να συμβολίσει τη δύναμη και την ωραιότητα του.

Εικαστικά, τα έργα εστιάζουν κυρίως στο σχήμα του κύκλου και την έννοια της συνέχειας και ροής που αυτός εκπέμπει. Το συγκεκριμένο project είναι το πρώτο βήμα σε ένα νέο δημιουργικό κεφάλαιο για τη φωτογράφο, στο οποίο φανερώνεται η επιθυμία της να δοκιμάσει οπτικές φόρμες εμπνευσμένες από τη ζωγραφική, να δουλέψει με τα στοιχεία του νερού και του αέρα, και να φέρει τα κάδρα της στο πλάι του ψηφιακού της κόσμου.

Ιδιαίτερο σημείο αποτελεί η χρήση εκλεκτών χαρτιών από την Ιαπωνία, το Θιβέτ, το Νεπάλ και την Ινδία και ο λεπτεπίλεπτος χειρισμός αυτών κατά τη διάρκεια παραγωγής των εικόνων. Συνοδευτικά, παρουσιάζονται επίσης έργα σε λινό και πάπυρο. Κάθε ένα είναι μοναδικό και πρωτότυπο, δημιουργημένο εξ’ολοκλήρου στο χέρι.

Συνομιλώντας με τη χειροτεχνική δημιουργική διαδικασία, η παρούσα έκθεση εξερευνά στην πράξη το θέμα της διαίσθησης κατά τη διάρκειά αυτής, το οποίο αποτελεί κύρια πηγή έρευνας της Έλλης. Η απλότητα της (φωτο)γραφής της, οι minimal φόρμες απεικόνισης, η αφηρημένη αλληλεπίδραση με το φως των συμβολικών θεμάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί όπως επίσης και τα φυσικά υλικά που συνθέτουν αυτόν τον όγκο δουλειάς, στοχεύουν στο να επικοινωνήσουν τον τρυφερό διάλογο μεταξύ δημιουργού και έργου, όπως επίσης και την αφοσίωση του πρώτου στους ρυθμούς του δεύτερου.

Το όνομα της έκθεσης, τέλος, που προέρχεται από το ποίημα του e.e.cummings ‘love is a place’, επιθυμεί να συνοψίσει μια πνευματική και συναισθηματική ολότητα που προκύπτει στην αγκαλιά του κόσμου, και στη διάδραση μέσα και με αυτόν.

Βιογραφικό της φωτογράφου:
Η Έλλη Τσάτσου (Αθήνα, 1987) είναι Ελληνίδα φωτογράφος με έδρα το Λονδίνο. Η δουλειά της προσεγγίζει έννοιες της διαίσθησης, εστίας και αρμονίας μέσω μίας παστέλ παλέτας και εικόνων που αποτυπώνουν τη φύση και την ευγενή αλληλεπίδραση του ανθρώπου με αυτήν. Αφότου ολοκλήρωσε με άριστα τις προπτυχιακές της σπουδές στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος και το μεταπτυχιακό της στο UAL του Λονδίνου, η Έλλη μαθήτευσε δίπλα στο Βρετανό φωτογράφο Nick Knight (Λονδίνο, 2010/11) και τον Αμερικάνο φωτογράφο Ryan McGinley (Νέα Υόρκη, 2012/13). Έκτοτε εργάζεται ως επαγγελματίας φωτογράφος στη Μεγάλη Βρετανία.

Η προσωπική της δουλειά -τόσο τα έργα της όσο και οι έντυπες εκδόσεις της- έχει ταξιδέψει και εκτεθεί σε Ευρώπη, Τυνησία και Ηνωμένες Πολιτείες. Συνεργάζεται ιδιωτικά στην Αμερική με την Tappan Collective, στην Αγγλία με τις Carrie Scott/CS&P και Cara Connell/Lumitrix, και τα έργα της ανήκουν σε συλλογές σε Αθήνα, Λονδίνο, Παρίσι, Λος Άντζελες και Ουάσινγκτον. Από τον Σεπτέμβριο του 2018, η Έλλη ανήκει στο ακαδημαϊκό προσωπικό του University of the Arts London, δεύτερου καλύτερου Πανεπιστημίου Καλών Τεχνών παγκοσμίως, όπου διδάσκει φωτογραφία και τη δημιουργική διαδικασία στα προπτυχιακά προγράμματα του School of Media & Communications.


Εγκαίνια Έκθεσης: 16 Μαΐου, 8μ.μ.
Ωράριο:
Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 12-3μ.μ. & 5-8μ.μ.
Τετάρτη & Σάββατο: 12-3μ.μ.
Κυριακή & Δευτέρα: Κατόπιν ραντεβού

Τοποθεσία:
Γκαλερί Ίρις, Αντήνορος 12, Αθήνα

Eισιτήρια:
Είσοδος ελεύθερη

Πληροφορίες / Κρατήσεις:
www.galleryiris.com | www.ellietsatsou.com

Εκδηλώσεις

Healthy Life Festival & Greek Travel Show: Το μεγαλύτερο Φεστιβάλ ΕΥ ΖΗΝ στις 12-14 Απριλίου στη Helexpo 

Το HEALTHY LIFE FESTIVAL, το μεγαλύτερο Φεστιβάλ ΕΥ ΖΗΝ , φυσικής υγείας, ολιστικής ιατρικής, υγιεινής διατροφής, ομορφιάς και άσκησης στη χώρα μας και το GREEK TRAVEL SHOW το τουριστικό γεγονός, που απευθύνεται σε όσους θέλουν να σχεδιάσουν τις διακοπές τους στην Ελλάδα, αλλά και να προβάλλουν τις ιδιαίτερες υποδομές και υπηρεσίες τους, συναντιούνται στο Εκθεσιακό κέντρο της ΔΕΘ-Helexpo στο Μαρούσι, στις 12,13 και 14 Απριλίου 2019.

Πρόκειται για ένα πολυγεγονός εκθεσιακού (Β2Β) και φεστιβαλικού χαρακτήρα (Β2C), που στόχο έχει να αναδείξει τις πιο ενδιαφέρουσες προτάσεις για έναν πιο ολιστικό τρόπο ζωής και ευεξίας και για εναλλακτικές και άλλες μορφές τουρισμού μέσα από παρεχόμενες υπηρεσίες και προϊόντα στην Ελλάδα.

Η διάθεση του ελεύθερου χρόνου, οι διακοπές και η σηματοδότηση του ιατρικού, ιαματικού, καθώς και άλλων μορφών εναλλακτικού τουρισμού ως κύριων τομέων ανάπτυξης και εξέλιξης του τουριστικού «προϊόντος» στην χώρα μας, αποτελούν τον «συνδετικό» κρίκο ανάμεσα στις δύο πρωτοπόρες διοργανώσεις.

Στο Healthy Life Festival που διοργανώνεται από την ECOPOLIS σε συνεργασία με τη ΔΕΘ-Helexpo μπορούν να συμμετέχουν σαν εκθέτες, οι επαγγελματίες της ολιστικής υγείας, της υγιεινής διατροφής, της φυσικής ομορφιάς, της άσκησης, της Yoga, του Pilates, της προσωπικής ανάπτυξης και γνώσης, αλλά και του χώρου των εκδόσεων , των εκπαιδευτικών οργανισμών, των δραστηριοτήτων ελεύθερου χρόνου και της τέχνης.

Αφορά ακόμη σαν επισκέπτες, όσους ενδιαφέρονται ή εμπνέονται από έναν πιο ολιστικό, υγιεινό και εναλλακτικό τρόπο ζωής. Ταυτόχρονα οι παρουσιάσεις – ομιλίες σε όλους σχεδόν τους τομείς του ΕΥ ΖΗΝ και της Υγείας, συμπληρώνουν την ενημέρωση και την ψυχαγωγία του επισκέπτη και δίνουν την δυνατότητα να παρουσιαστούν νέες εφαρμογές, μέθοδοι και προϊόντα.

Σημειώνουμε ιδιαίτερα την δημιουργία του VEGAN CORNER,τομέα αφιερωμένου στην Vegan διατροφή και στους ανθρώπους και επαγγελματίες που με αφοσίωση και πίστη δείχνουν έναν καινούριο τρόπο προσέγγισης στο θέμα διατροφή, «ηθική» και συνείδηση και στις περιβαλλοντικές συνέπειες που έχει, σε συνεργασία και με την εξαιρετική υποστήριξη των VEGAN TIMES.

Και φυσικά την προβολή των βιολογικών και εξαιρετικής ποιότητας Ελληνικών κρασιών, σε συνεργασία με την εταιρεία «Οίνος ο Αγαπητός» και τον οινολόγο κο Χατζηνικολάου Δημήτρη που με οινογευσίες και γευσιγνωσίες θα ταξιδέψει τους επισκέπτες στους μαγικούς κόσμους του κρασιού, στον τομέα WINE CORNER. H έκθεση Greek Travel Show, που διοργανώνεται από τη ΔΕΘ-Helexpo, θα προβάλλει µε τον καλύτερο τρόπο το εγχώριο τουριστικό προϊόν και τους πιο προσιτούς ελληνικούς προορισμούς, ενισχύοντας τον εσωτερικό τουρισμό και προσφέροντας νέες ιδέες και ειδικές προσφορές στους επισκέπτες για να σχεδιάσουν τις διακοπές τους.

Η συμμετοχή σημαντικών και εξειδικευμένων τουριστικών γραφείων και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων της χώρας, όπως και των αντίστοιχων Περιφερειών και Δήμων, θα δώσουν μια ευρεία γκάμα επιλογών για τουριστικούς προορισμούς στους επισκέπτες φέρνοντάς τους σε επαφή, μέσα από σχετικές δραστηριότητες και προϊόντα, με την εμπειρία της ελληνικής φύσης.

Την πολύπλευρη αυτή διοργάνωση, θα εμπλουτίσει ένα πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων, ενημερωτικών και ψυχαγωγικών, με παρουσιάσεις καινοτόμων εφαρμογών και προϊόντων, πρωτότυπες επιδείξεις, συναυλίες, θεατρικά δρώμενα και σεμινάρια, τα οποία θα συμβάλλουν στην προβολή της διοργάνωσης από τα Μέσα Μαζικής ενημέρωσης και στην επισκεψιμότητα και την συμμετοχή από το ευρύτερο κοινό.

Αναφέρουμε ενδεικτικά: Συναυλία με τον Μίλτο Πασχαλίδη το Σάββατο 13 Απριλίου 2019 στις 21.15.

Ομιλία-Ελεύθερη συζήτηση με τον ψυχαναλυτή-ψυχίατρο ΜΑΤΘΑΙΟ ΓΙΩΣΑΦΑΤ με θέμα: «Να παντρευτεί κανείς ή να μην παντρευτεί;» την Κυριακή 14 Απριλίου 2019 στις 16.00.

Έκθεση φωτογραφίας με θέμα: «Αθλητές Ολυμπιακών Αγώνων» από τον πολυβραβευμένο φωτογράφο Βασίλη Κουτρουμάνο

Επιδείξεις- παρουσιάσεις KUNG FU-KICK BOXING και μαχητικών αθλημάτων από την ομάδα του Στέλιου Πολίτη και του Zenfighting

Παρουσιάσεις- ομιλίες με θέμα «Ιατρικός και Ιαματικός Τουρισμός», μια σημαντική ευκαιρία τουριστικής ανάπτυξης στην Ελλάδα με επιστήμονες και επαγγελματίες του χώρου.

Θα υπάρξουν ακόμη Forum συζητήσεων, ομιλιών και παρουσιάσεων σε θέματα ΕΥ ΖΗΝ, συμπληρωμάτων διατροφής, αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών, Εναλλακτικού και όχι μόνο Τουρισμού καθώς και άλλων θεμάτων, προϊόντων και υπηρεσιών που εκπροσωπούνται στο Healthy Life Festival- Greek Travel Show
Όλη η διοργάνωση θα υποστηριχθεί από ένα πλούσιο πρόγραμμα επικοινωνίας, που περιλαμβάνει πανελλαδική προβολή σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, σε όλα τα κατάλληλα media, συμβατικά και ηλεκτρονικά με έμφαση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καθώς και σε όλο το επικοινωνιακό δίκτυο της ΔΕΘ-Helexpo με συνεντεύξεις, ρεπορτάζ και αφιερώματα ειδικού χαρακτήρα.

HEALTHY LIFE FESTIVAL..! Ταξίδι Ζωής..!
Η Έκθεση έχει την αιγίδα του υπουργείου τουρισμού, του Δήμου Αμαρουσίου, του ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ και άλλων σημαντικών δημόσιων και ιδιωτικών φορέων.

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ:
HELEXPO SA και ECOPOLIS ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ.

© 2017 Forwoman.gr
facebook_page_plugin
Τα cookies βοηθάνε στην καλύτερη εμπειρία σας στην περιήγηση της ιστοσελίδας μας, συνεχίζοντας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Περισσότερα Αποδοχή