Ο ρόλος του καλίου στη διατήρηση της υγείας και ποιες είναι οι σημαντικότερες πηγές
ΤΖΟΥΛΙΑΝΝΑ ΚΑΡΝΕΖΗ

Το κάλιο παίζει σημαντικό ρόλο στη σωστή λειτουργία των κυττάρων, των ιστών και των οργάνων του σώματος. Μαζί με το νάτριο αποτελούν τους βασικούς ηλεκτρολύτες που ρυθμίζουν την κατανομή των υγρών του σώματος, επηρεάζουν το pH και συμβάλλουν στη διέγερση των νεύρων και των μυών.

Όμως οι περισσότεροι άνθρωποι δεν λαμβάνουν την απαραίτητη ποσότητα καλίου από τη διατροφή. Γι αυτό και παρακάτω θα δούμε ποιες τροφές είναι πλούσιες σε κάλιο.

Πολλά φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι πλούσια σε κάλιο:

Μπανάνες, πορτοκάλια, πεπόνι, βερίκοκα, γκρέιπφρουτ, μερικά αποξηραμένα φρούτα, όπως δαμάσκηνα, σταφίδες,

Μαγειρεμένο σπανάκι

Μαγειρεμένο μπρόκολο

Πατάτες

Γλυκοπατάτες

Μανιτάρια

Αρακάς

Αγγούρια

Κολοκύθι

Κολοκύθα

Φυλλώδη πράσινα

Ο χυμός από πλούσια σε κάλιο φρούτα είναι επίσης μια καλή επιλογή.

Ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γάλα και το γιαούρτι, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο.

Μερικά ψάρια περιέχουν κάλιο, όπως ο τόνος και ο γάδος.

Τα φασόλια ή τα όσπρια με υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο περιλαμβάνουν:

Κόκκινα φασόλια

Σόγια

Φακές

Άλλα τρόφιμα που είναι πλούσια σε κάλιο περιλαμβάνουν:

Υποκατάστατα αλατιού (διαβάστε τις ετικέτες για να ελέγξετε τα επίπεδα καλίου)

Ξηροί καρποί

Κρέας και πουλερικά

Καφέ και άγριο ρύζι

Δημητριακά πίτουρου

Ψωμί ολικής αλέσεως

https://jenny.gr/